کد خبر: ۱۵۳۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵
نماینده وزیر بهداشت در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه تاکید کرد که با توجه به اقدامات نهادهای مسئول، زمینه طغیان بیماری‌های واگیر در این مناطق از بین رفته است.
ناطقان: دکتر طیب قدیمی، درباره وضعیت مراکز درمانی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه توضیح داد و گفت: در حال حاضر تعدادی از خانه‌های بهداشت در کانکس فعالیت می‌کنند، اما کانکس درمانی نداریم و همه اقدامات درمانی در بیمارستان انجام می‌شود. تا زمانی که خانه‌های بهداشت درحال احداث، آماده بهره‌برداری شوند، این خدمات در کانکس انجام می‌شود. حدود هفت مرکز بهداشتی  و درمانی و ۴۵ خانه بهداشت در حال احداث هستند و در آینده‌ای نزدیک تعدادی از آنها به بهره‌برداری می‌رسند.

قدیمی درباره روند ساخت بیمارستان سرپل ذهاب نیز توضیح داد و گفت: این بیمارستان در حال مقاوم سازی است و بیمارستانی موقت و پیش ساخته به مردم خدمت ارائه می‌کند. بیمارستان پیش ساخته نیز با تعداد تخت و متخصص بیشتر از قبل و همچنین هشت تخت دیالیز فعالیت می‎کند. همچنین یکی از خیران قرار است بیمارستانی ۵۰ تختی احداث کند و کار ساخت آن آغاز شده است، اما ساخت آن تاثیری در روند درمانی فعلی ندارد و نبود آن مشکلی ایجاد نمی‌کند.  

نماینده وزارت بهداشت در مناطق زلزله زده کرمانشاه درباره چگونگی حمایت درمانی از بیماران کلیوی در این مناطق نیز توضیح داد و گفت: از زمستان تاکنون ۸۰ دستگاه دیالیز در این منطقه فعال هستند. همچنین پیش از زلزله شش تخت دیالیز برای  ۲۸ تا ۳۰ بیمار فعال بوده که اکنون این تعداد به هشت دستگاه جدید افزایش یافته است.

قدیمی با تاکید بر اینکه در حال حاضر با مشکل بهداشتی خاصی در این مناطق روبرو نیستیم، افزود: با تلاش وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و سایر نهادها مانند آبفا، آبفار، جهاد کشاورزی و ... زمینه طغیان بیماری‌های واگیر از بین رفته و بیماری عفونی که مردم را تهدید کند، اتفاق نیفتاده است.

وی افزود: سم پاشی، دپوی نخاله در نقطه‌ای خاص و هدایت روان آبها با هماهنگی  نهادهای مسئول انجام شده و این آمادگی ایجاد شده که تا کنون شاهد طغیان بیماری واگیر در فصل گرما نباشیم.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین