کد خبر: ۱۵۳۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۳
حسینی در مورد برنامه غذایی افراد خام گیاه خوار اظهار کرد: افراد خام گیاه خوار از گوشت، لبنیات، برنج و هر غذایی که پختنی باشد استفاده نمی کنند اما تمام غذاها از جمله پیتزا، آش و کوفته را در برنامه غذایی خود دارند که با جوانه ها پخته می شوند و در وعده صبحانه هم از مغز بادام، بادام هندی، بادام زمینی، پودر نارگیل و شیر بادام استفاده می کنند.
ناطقان: مریم حسینی مدیر انجمن تغذیه طبیعی مهر زمین؛ در تعریف گیاه خواری و خام گیاه خواری گفت: شباهت این 2 رژیم غذایی در استفاده نکردن از محصولات حیوانی است، گیاه خواری به مراتب بهتر از گوشت خواری بوده که  در آن موادغذایی حرارت داده می شوند، اما در خام گیاه خواری، موادغذایی به صورت خام استفاده می شوند، علاوه بر این بدون تجویز هیچ گونه دارو و تنها با تغییر برنامه غذایی بسیاری از بیماری ها درمان می شوند و دلیل استفاده از مواد غذایی خام در رژیم خام گیاه خواری این است که در گوشت خواری موادغذایی در دمای بالای 50 درجه سانتی گراد حرارت می بینند و همه ویتامین ها از جمله ویتامین C از بین می رود.

خام گیاه خواران چه می خورند؟

حسینی در مورد برنامه غذایی افراد خام گیاه خوار اظهار کرد: افراد خام گیاه خوار از گوشت، لبنیات، برنج و هر غذایی که پختنی باشد استفاده نمی کنند اما تمام غذاها از جمله پیتزا، آش و کوفته را در برنامه غذایی خود دارند که با جوانه ها پخته می شوند و در وعده صبحانه هم از مغز بادام، بادام هندی، بادام زمینی، پودر نارگیل و شیر بادام استفاده می کنند.

وی با تاکید بر جامعیت رژیم غذایی خام گیاه خواری عنوان کرد: خام گیاه خواری برای مواد غذایی حذف شده از رژیم، جایگزین های مناسبی ارائه می دهد، به طور مثال شیر بادام، شیر فندق و شیر پسته جایگزین مناسبی برای شیر هستند، برای تهیه شیر بادام، ابتدا بادام را خیس و با یک لیوان آب و یک قاشق غذاخوری عسل در مخلوط کن بریزید و همین روش برای تهیه شیر فندق و شیر پسته هم استفاده کنید، میوه ها و سبزیجات هم حاوی پروتیین، آهن و ویتامین های گروه B هستند که جایگزین مناسبی برای انواع گوشت به شمار می روند.
این بیماری ها را با خام گیاه خواری درمان کنید

وی با تاکید بر نقش خام گیاه خواری در درمان بیماری ها تصریح کرد: برنج، گوشت، لبنیات، ترشیجات و قهوه درصد اسیدی خون را افزایش می دهد و امکان رشد میکروب در آن را زیاد می کند، خام گیاه خواری به تنظیم میزان اسید خون کمک می کند و علاوه بر آن در روند درمانی بیماران دیالیزی، دیابتی ها، سرطانی ها و مبتلایان به پسوریازیس (بیماری شایع پوستی) موثر است.

حسینی افزود: در انجمن خام گیاه خواری حدود 5 هزار نفر از بیماران مبتلا به پسوریازیس بهبود پیدا کرده اند،همچنین افراد دیابتی که 300 واحد انسولین دریافت می کردند با تغییر سبک غذایی و خام گیاه خوار شدن امروز حتی یک واحد انسولین هم مصرف نمی کنند، البته این افراد تا پایان عمر باید این رژیم را ادامه دهند و از هیچ نوع غذای پخته شده استفاده نکنند، همچنین شمار  زیادی از بیماران دیالیزی با خام گیاه خواری دیگر نیازی به دیالیز ندارند و به روال عادی زندگی خود باز می گردند.

حسینی در ادامه رژیم غذایی خام گیاه خواری را در کاهش وزن بسیار تاثیرگذار دانست و گفت: چربی های اضافی در بدن مانند وزنه های سنگینی هستند که در دست های شما قرار دارد و تا زمانی که این وزنه ها را زمین نگذارید به آرامش نمی رسید، در رژیم خام گیاه خواری بدن این چربی های اضافه را می سوزاند و فرد به وزن ایده آل دست پیدا می کند، افرادی در انجمن وجود دارند که در مدت زمان 2 ماه موفق به کاهش وزن 20 کیلوگرمی شده اند.
ملکه انگلیس خام گیاه خوار است

حسینی در خصوص رواج خام گیاه خواری در کشورهای دیگر بیان کرد: فرانسه، استرالیا، اسپانیا، آمریکا و مخصوصا  انگلیس ازجمله کشورهای پیشتاز در این زمینه هستند و حتی ملکه انگلیس هم از رژیم غذایی خام گیاه خواری استفاده می کند.

وی نحوه شروع برنامه خام گیاه خواری را این گونه عنوان کرد: برای خام گیاه خوار شدن، برنامه غذایی و کتاب هایی در مورد خام گیاه خواری ارائه شده است  البته تغییر رژیم غذایی به تدریج و مرور زمان اتفاق می افتد و برای فردی که در هفته 5 وعده گوشت مصرف می کند باید وعده های غذایی پخته روزانه را به تدریج کم کرد و در نهایت فرد غذای پخته استفاده نکند، همچنین افراد خام گیاه خوار باید نوشابه، شیرینی ها، چیپس و پفک را کنار بگذارند و از خشکبار به عنوان تنقلات استفاده کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین