کد خبر: ۱۵۳۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۲
منابع محلی سومالیایی امروز (یکشنتبه) اعلام کردند، دست کم سه سرباز سومالیایی در یک حمله انتحاری به شهر«افجوی» واقع در 30 کیلومتری شمال غرب موگادیشو کشته شدند.
ناطقان: «عبداللله فرماجو» رئیس جمهوری سومالی قرار بود طی روزهای آینده به این شهر سفر کند و به همین دلیل از چند روز پیش شمار زیادی نیروی نظامی در این شهر مستقر شده بودند.

پلیس سومالی اعلام کرد، یک خودرو بمب گذاری شده با سرعت در حال نزدیک شدن به نظامیان بود که سربازان شروع به تیراندازی به سمت آن کردند، اما تروریست انتحاری موفق به منفجر کردن خودرو شد و بر اساس گزارش های موجود تاکنون دست کم سه سرباز در اثر این حمله جان باخته اند.

گروه تروریستی «الشباب» مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است و احتمال افزایش تلفات وجود دارد.

تارنمای «سومالی تودی » نیز نوشت، امروز یک فرد مسلح ، یکی از نیروهای پلیس را در مسجدی در موگادیشو پایتخت سومالی به قتل رساند که این باعث وحشت نمازگزاران شد.

این تارنما در خبر دیگری نوشت، الشباب روز گذشته (شنبه) سه نفر و از جمله یک زن را در میدان شهر «جلب» در استان جوبا واقع در جنوب سومالی اعدام کرد.الشباب ادعا کرده بود این افراد از جمله نیروهای وابسته به دولت بودند.

سومالی تودی همچنین از دستگیری یکی از سرکرده های الشباب در روز شنبه در موگادیشو خبر داد.

جنبش جوانان مجاهدین معروف به 'الشباب' یک گروه سومالیایی است که از سال 2012بخشی از شبکه القاعده شده‌ است.

این گروه در گذشته بخش‌هایی از مرکز و جنوب سومالی را در کنترل خود داشت، اما در سال 2015 کنترل شهرهای بزرگ را از دست داده و تنها چند منطقه روستایی را در تصرف خود دارد.

برخی منابع شمار جنگجویان الشباب در سال 2014 را بین هفت تا 9 هزار نفر برآورد کرده بودند.

الشباب مهرماه سال گذشته یک حمله تروریستی بزرگ در موگادیشو انجام داد که بنا بر اعلام «عبدالرحمن عمر یریسو» وزیر اطلاع رسانی این کشور، در اثر آن 358 نفر کشته و 228 نفر دیگر زخمی شدند.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین