کد خبر: ۱۵۴۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳
با سررسید شدن سکه‌های پیش فروش شش ماهه از فردا، تحویل این سکه‌ها به صاحبان آن‌ها همزمان با ۱۷ مرداد آغاز خواهد شد.
ناطقان: طرح پیش فروش سکه از ۱۷ بهمن‌ماه سال گذشته تا اواسط اردیبهشت‌ماه سال جاری در دستور کار بانک مرکزی قرار گرفت تا بتواند با جذب نقدینگی تا حدی نوسان بازار ارز را کنترل و از سوی دیگر بر تعدیل قیمت‌ها در بازار سکه اثرگذار باشد؛ طی این طرح حدود هفت میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه سکه پیش فروش شد.

سکه‌های پیش فروش در هفت سررسید یک ماهه با قیمت یک میلیون و ۵۹۰ هزار تومان، سه ماهه یک میلیون و ۵۴۰ هزار تومان، شش ماهه یک میلیون و ۴۷۵ هزار تومان، 9 ماهه یک میلیون و ۴۱۰ هزار تومان، یک ساله یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، ۱۸ ماهه یک میلیون و ۲۴۵ هزار تومان و ۲۴ ماهه یک میلیون و ۱۱۶ هزار تومان فروخته شده بود. سکه‌های پیش فروش یک ماهه و سه ماهه در مدت اخیر سررسید و در مرحله تحویل قرار گرفت و از فردا (چهارشنبه) سکه‌های شش ماهه نیز آماده تحویل در شعب بانک ملی که ثبت نام در آن‌ها انجام شده، خواهد بود.

سکه‌های پیش فروش شش ماهه حدود دو میلیون و ۵۸۰ هزار قطعه است که تا اواسط آبان‌ماه کار تحویل آن‌ها تمام خواهد شد. این در حالی است که تاکنون ۷۹۰ هزار قطعه سکه در سررسید یک ماهه و ۸۲۰ هزار قطعه سکه در سررسید سه ماهه به خریداران تحویل داده شده و طبق آماری که اخیرا بانک مرکزی اعلام کرد، فقط حدود پنج درصد از خریداران برای دریافت سکه‌های خود به بانک مراجعه نکرده‌اند.

در حال حاضر در بازار سکه قیمت بین سه میلیون و ۲۰۰ تا سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای هر قطعه سکه تمام بهار آزادی است که در روزهای گذشته در روندی کاهشی قرار دارد، این در حالی است که طی هفته‌های اخیر با شدت گرفتن نوسان در بازار و هم‌چنین افزایش قیمت دلار سکه تا مرز چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تومان هم پیش رفت. با این حال در روزهای اخیر و همزمان با اجرایی شدن بسته جدید ارزی که با خود کاهش قیمت دلار را در بازار تا حدود ۹۵۰۰ تومان به همراه داشته، قیمت سکه نیز کاهشی شده است.

با روال فعلی قیمت‌ها دارندگان سکه‌های شش ماهه با نرخ یک میلیون و 400 هزار تومان، حداقل تا دو برابر و حدود یک میلیون و 500 هزار تومان سود می‌برند. این در حالی است که در طرح پیش فروش در مرحله اول قیمت سر رسید شش ماهه یک میلیون و 400 هزار تومان بوده است.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین