کد خبر: ۱۵۴۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۱
رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اهمیت بررسی موضوع مدارس خشتی و گلی در کشور، گفت: حدود ۹۸۷ کلاس خشتی و گلی در کشور وجود دارد و طبق برنامه‌ریزی‌ها، این مدارس تا پایان سال تحصیلی پیش رو، تخریب و بازسازی و مدارس مناسبی جایگزین آن می‌شود.
ناطقان: مهرالله رخشانی‌مهر با بیان این‌که مدارس خشتی و گلی مدرسه‌ای است که با خشت و گل ساخته می‌شود و هر لحظه امکان ریزش آن بر سر دانش آموزان وجود دارد، گفت: در اکثر نقاط کشور، مدارس خشتی نداریم بلکه مدارس سنگی وجود دارد و از این‌رو در این تعریف با همکاران اختلاف نظر داریم؛ چرا که برخی مدارس سنگی، کپری و کانکسی را هم جزو خشتی می‌پندارند.

 وی با بیان این‌که برای رفع مشکل مدارس خشتی و گلی حدود ۳۵۰ میلیارد تومان نیاز است، بیان کرد:  اعتبار لازم برای بازسازی مدارس خشتی و گلی تامین و حدود ۱۰۰ درصد اعتبارات برای این اقدام تخصیص داده شده است.

 رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور با بیان این‌که امسال با برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته، پیش بینی شده بیش از هفت هزار کلاس تحویل وزارت آموزش و پرورش شود، اظهار کرد: این تعداد نسبت به کلاس‌های تحویل داده شده‌ سال گذشته، ۴۰ درصد افزایش یافته است.

 وی توسعه خرید تجهیزات مدارس را جزو اولویت‌های سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور اعلام کرد و گفت: تجهیز مدارس و فضاهای آموزش جزو الزامات آموزشی افراد است، امسال نسبت به سال گذشته، تجهیزات بیشتری را در مدارس خواهیم داشت تا معلمان و دانش آموزان با خیال راحت در کلاس‌ها حضور یابند.

رخشانی مهر بیان کرد: سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور برای مهرسال جدید برنامه‌های خوبی تبیین کرده است.

 وی با بیان این‌که ساخت مدارس با معماری سنتی و اسلامی جزو برنامه‌های سازمان نوسازی مدارس کشور است، گفت: مدارس به سمت رویکرد نوین ولی با معماری ایرانی، اسلامی حرکت می‌کند.

 رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور با بیان این‌که سازمان ملزم شده تا تعدادی از مدارس مجتمع که نیمه تمام مانده را به بهره برداری برساند، افزود: موضوع اصلی جلسه امروز همین بررسی مدارس مجتمع، خشتی و گلی  است.
منبع: ایسنا
برچسب ها: کلاس خشتی ، گلی ، مدارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین