کد خبر: ۱۵۴۶۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴
خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد:ایران زیر بار مذاکره با آمریکا نمی‌رود و موضع ایران همان است که از ابتدا رهبر انقلاب اسلامی بیان‌ کردند.
ناطقان: آیت‌الله محمد امامی کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز (۱۹ مرداد) تهران، با بیان اینکه در قرآن کریم هم کلمه «فساد» و هم کلمه «مُفسد» آورده شده است، اظهار کرد: «حرص»، «آرزو» و «کبر و استکبار» ریشه‌های فساد هستند.

وی با بیان اینکه در روایت داریم که آدم حریص به مقصد نمی‌رسد، گفت: آدم حریص همیشه نگران، مضطرب و پریشان است که مال او از بین برود و مدام در پی آن است که مال خود را پنهان کند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه «حرص» عذاب خدا را به همراه دارد و آدم حریص در قیامت روسیاه است، افزود: انسان محتکر هم در آخرت بی‌آبروست و هم در دنیا؛ تاریکی کسانی که برای جمع کردن اموال مردم شهوت دارند، روز به روز بیشتر می‌شود.

آیت‌الله امامی کاشانی با بیان اینکه کسانی که با گناه احتکار به قبر وارد شوند، همه مال‌های دنیایی‌شان در قبر به «کثافت» تبدیل می‌شود، گفت: دور تا دور ما را از آمریکا و صهیونیسم و آل سعود، دشمنان فرا گرفته‌اند و در این شرایط گناه احتکارکنندگان چند برابر می‌شود. از قوه قضائیه تشکر می‌کنم؛ دیروز مسئولان قضایی درباره موضوعی که در یکی از شهر‌ها برنج احتکار شده بود صحبت کردند و مجازات‌های آن را گفتند. این کیفر‌ها و مجازات‌ها برای کشوری که استکبار در حال جنگ با آن است، بسیار لازم است. قوه قضائیه و رئیس آن، وظایف خود را در برخورد با محتکران به خوبی انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) فرمودند "این انقلاب باقی می‌ماند و هر کس بد کند خودش آبرویش از بین می‌رود"، عنوان کرد: من این تهدید را به تمام سودجویان اعلام می‌کنم که زندگی خودتان و زن و بچه خود را در دنیا و آخرت سیاه نکنید؛ این خیانت به ملت، روی نسل و فرزندان شما هم اثر خواهد گذاشت؛ در عالم برزخ خواهید دید که اولاد شما به چه روزی افتاده‌اند. کشور ما که در سایه امام زمان (عج) است از همه گردنه‌ها عبور خواهد کرد و به دست حضرت، ولی عصر (عج) خواهد رسید.

آیت‌الله امامی کاشانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران اصلا زیر بار مذاکره تحت فشار نمی‌رود و این موضوع را از همان ابتدا رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان کردند، گفت: بر فرض مثال اگر هم مذاکره شود، آمریکا زیر آن مذاکره می‌زند و دوباره دروغ‌گویی می‌کند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه روزنامه واشنگتن‌پست آمریکا از افزایش چشمگیر دروغ‌های ترامپ در ماه‌های اخیر خبر داده و گفته که ترامپ در ۵۵۸ روز گذشته، ۴ هزار و ۲۲۹ بار دروغ گفته و پیمان شکسته است و تنها در ۲ ماه اخیر بیش از ۹۰۰ بار دروغ گفته است، افزود: از امام صادق (ع) نقل شده که «کسی که دروغ می‌گوید ارزش و بهایی ندارد و سبک است»؛ بر همین اساس کلام ترامپ هم اصلا قیمتی ندارد.

وی با بیان اینکه ترامپ می‌خواهد اینگونه القا کند که فشار‌های اقتصادی او اثرگذار بوده است، اظهار کرد: ما در فضایی قرار داریم که آمریکا و صهیونیسم و بن‌سلمانِ آل‌سعود، به ترتیب با قدرت و توطئه و پول نفت خود تصمیم گرفته‌اند دنیای اسلام را به هم بریزند و ما باید بیدار و هوشیار باشیم و از وحدت کلمه دور نشویم و مردم و مسئولان و بخش خصوصی وظایف خود را به خوبی انجام دهند.

آیت‌الله امامی کاشانی با بیان اینکه ما امروز در حال جنگ اقتصادی هستیم و اگر کسانی به فکر جمع کردن کالا و جنس هستند باید توبه کنند، گفت: کشور ما با این همه ذخایر و ظرفیت و منابع طبیعی، اصلا نباید دربماند و مشکل داشته باشد و اصلا نباید اجازه دهیم دشمن کشور ما را دچار مشکل کند.
منبع: میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین