کد خبر: ۱۵۴۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰
قیمت هر اونس طلا به علت تقویت دلار با 2.13 دلار کاهش به نرخ 1210.34 دلار در هر اونس فروخته شد.
ناطقان: به نقل از رویترز، قیمت طلا در بازار جهانی کاهش یافت و در نزدیکی کمترین رقم یک سال گذشته در نوسان است.

این کاهش قیمت تحت تاثیر افزایش قیمت دلار و در میان تشدید تنش های تجاری جهانی صورت گرفته است.

هر اونس طلا(معادل ۳۱.۱۳۲گرم) با 2 دلار و 13 سنت کاهش 1210.34 دلار معامله شد. کمترین قیمت طلا در یک سال گذشته برابر با 1204 هفته پیش رقم خورد و امروز نیز قیمت این فلز گران بها در نزدیکی این رقم در نوسان بود.

همچنین طلا در مسیر ثبت پنجمین هفته متوالی کاهشی قیمت قرار دارد.

نعیم اسلام، تحلیلگر ارشد بازار در بازار گفت: «تقویت دلار بر قیمت طلا تاثیر می گذارد.»

ارزش دلار در برابر سبدی از ارزهای بین المللی امروز به بالاترین رقم 13 ماه گذشته رسید.

همچنین، تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه، ارزش روبل را به نزدیکی کمترین رقم 2 سال گذشته رساند. ارزش لیر ترکیه نیز به علت شکاف دیپلماتیک با آمریکا به رکورد جدیدی کاهش یافت.

طلا که غالبا در زمان های بی ثباتی سیاسی افزایش قیمت دارد، امسال به میزان زیادی نتوانست از تنش‌های ژئوپلتیکی بهره ببرد، چراکه سرمایه‌گذاران سرمایه‌گذاری در دلار را به طلا ترجیح دادند.

همچنین انتظار برای افزایش نرخ بهره آمریکا از دیگر عواملی است که فشار کاهشی بر طلا دارد. انتظار می رود بانک مرکزی آمریکا ماه آینده برای سومین بار در سال جاری نرخ بهره را بالا ببرد.

افزایش نرخ بهره، ارزش دلار و اوراق خزانه داری آمریکا را بالا می‌برد و فشار کاهشی بر طلا که دارایی بدون بهره است و با دلار قیمت‌گذاری می‌شود، وارد می‌کند.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین