کد خبر: ۱۵۴۸۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱
در طب سنتی داروهای گیاهی زیادی برای تثبیت سطح قند خون مورد استفاده قرار می گیرند. علاوه بر این ۴۰۰ گیاه مختلف هستند که به عنوان داروهای موثر برای کنترل دیابت مورد استفاده قرار می گیرند.
ناطقان: متاسفانه افرادی که مبتلا به دیابت می شوند به طور اجتنناب ناپذیری خطر ابتلا به انواع بیماری ها در آن ها افزایش پیدا می کند. از جمله بیماری قلبی، سکته مغزی، کوری، بیماری عصبی، نارسایی کلیه و مشکلات پوستی بنابراین درمان دیابت نوع ۲ و کنترل آن اهمیت بسزایی دارد.

در طب سنتی داروهای گیاهی زیادی برای تثبیت سطح قند خون مورد استفاده قرار می گیرند. علاوه بر این ۴۰۰ گیاه مختلف هستند که به عنوان داروهای موثر برای کنترل دیابت مورد استفاده قرار می گیرند.


درمان دیابت نوع ۲

ما در این مقاله ۵ گیاه که جزو موثر ترین داروهای گیاهی برای تنظیم قند خود و مبارزه با دیابت نوع ۲ شناخته می شوند را به شما معرفی می کنیم.



درمان دیابت نوع 2
برگ گیمنما سیلوستر
درمان دیابت نوع ۲ با برگ گیمنما سیلوستر Gymnema sylvestre

این گیاه از قدیم در طب سنتی هندوستان و مناطق گرمسیری به عنوان مهار کننده اشتها استفاده می شده است. در مطالعات آزمایشگاهی مشخص شد که این گیاه با افزایش تاثیر گذاری انسولین باعث کاهش قند خون می شود. مطالعات حیوانی نشان داده است که گیمنما می تواند تعداد سلول های تولید کننده انسولین در پانکراس را دو برابر کند سطح قند خون را متعادل نماید. یافته های تحقیقات نشان می دهد که مصرف این گیاه دارویی قند خون را کنترل می کند و افراد مبتلا به دیابت می توانند دوز داروهای مصرفیشان را کاهش دهند.


درمان دیابت نوع 2
دانه شنبلیله
کنترل قند خون با دانه شنبلیله

مصرف دانه شنبلیله با کاهش جذب گلوکز در روده، سطح گلوکز را پایین می آورد.

در تحقیقی به بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ روزانه به مدت ۸ هفته ۱۰ گرم پودر دانه شنبلیله که در آب داغ خیس خورده بود را تجویز نمودند و متوجه شدند که قند خون ناشتای آن ها ۲۵ درصد و تری گلیسریدشان ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده است. دانه های شنبلیله را می توانید در سالاد، سوپ و یا ماست و غلات صبحانه استفاده کنید.


درمان دیابت نوع 2
ریشه جنسینگ
ریشه جنسینگ برای درمان دیابت نوع ۲

این گیاه محبوب به عنوان درمان عفونت و دیابت به مدت ۳ ماه و در صورت استفاده مکرر می تواند مفید باشد. مطالعه ای کاهش قابل توجه میزان گلوکز در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ را بعد از مصرف جنسینگ تایید کرد. فقط به خاطر داشته باشید که از ریشه جنسینگ آمریکایی یا جنسینگ قرمز کره ای استفاده کنید. نکته ای که باید در مصرف جنسینگ رعایت شود، چه به صورت دمنوش باشد یا چه به صورت مکمل باید بعد از ۳ – ۴ هفته مصرف، یک هفته استراحت بدهید چون ممکن است مصرف مداوم آن اثرش را از دست بدهد. جنسینگ با داروهای رقیق کننده خون مثل آسپرین با وارفارین تداخل دارد پس قبل از مصرف با پزشکتان مشورت نمایید.



درمان دیابت نوع 2
چای سبز
کنترل دیابت با چای سبز

این نوشیدنی با سرعت بخشیدن به سوخت و ساز بدن به کاهش بیماری های مزمن کمک می کند. چای سبز به طور قابل توجهی مصرف غذا، کاهش وزن، کلسترول و تری گلیسرید را کاهش می دهد. در یک مطالعه آزمایشگاهی، محققان متوجه شدن که آنتی اکسیدان اپیکالوکاتچین ۳ گالات EGCG موجود در چای سبز می تواند قند خون را کاهش دهد. برای تاثیر بهتر چای سبز را به همراه وعده های غذایی حاوی نشاسته مصرف کنید.


دارچین برای کنترل قند خون

آزمایشات انجام شده توسط محققان دانشگاه کالیفرنیا نشان می دهد که دارچین متابولیسم قند را ۲۰ درصد افزایش می دهد. محققان همچنین کشف کرده اند که مصرف روزانه یک و نیم قاشق چایخوری دارچین به مدت ۴۰ روز سطح قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش می دهد.



درمان دیابت نوع 2
دارچین

قبل از این که دوز مصرف دارچینتان را افزایش دهید باید بدانید که دو نوع دارچین وجود دارد. دارچین سیلان Ceylon و دارچین کاسیا cassia یا دارچین چینی. اگر می خواهید روزانه از دارچین استفاده کنید حتما باید دارچین سیلان خریداری نمایید. دارچین سیلان خالص تر از دارچین کاسیا است. دارچین کاسیا حوامی ترکیبی سمی به نام کومارین است که در صورت مصرف زیاد می تواند عوارض زیادی بر روی کبد و کلیه شما داشته باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین