کد خبر: ۱۵۵۰۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۴
وزیر دارایی روسیه روز یکشنبه با بیان این مطلب که دلار به ارزی خطرناک برای جهان تبدیل شده است، مجوز معاملات نفتی را با ارز ملی صادر کرد.
ناطقان: به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، 'آنتوان سیل وانوف' گفت: از مدتی قبل روسیه ذخایر مالی و دارایی‌های خود را در آمریکا کاهش داده است. متاسفانه این روز‌ها شاهد آن هستیم که دلار به ارزی جهانی تبدیل شده که ثبات در محاسبات بین المللی را بر هم زده است.

وی افزود: دلار بر هم زننده نظم اقتصادی در جهان می‌باشد و به ابزاری خطرناک تبدیل شده است.
وی ادامه داد: روسیه از اوایل سال جاری میلادی، سرمایه گذاری‌های خود را در اوراق قرضه دولتی آمریکا بطور قابل توجهی کاهش داد و از ۴۷ میلیارد دلار در ماه آوریل، به حدود ۳۴ میلیارد دلار در ماه می‌رساند. این میزان کاهش اوراق قرضه دولتی آمریکا توسط روسیه، از سال ۲۰۰۷ تاکنون بی سابقه بوده است.

وزیر دارایی روسیه گفت: گرچه هم اکنون ما برنامه‌ای برای اقدامات محدود کننده یا تعطیلی شرکت‌هایی مانند مک دونالد نداریم چرا که شهروندان ما در این شرکت‌ها مشغول به کار هستند، اما سعی می‌کنیم رفته رفته برای مراودات تجاری خود به ارز ملی روی آوریم.
موضوع فروش اوراق قرضه دولتی آمریکا توسط بانک مرکزی روسیه در کانون توجه رسانه‌ها و مفسران روزنامه‌های آلمان قرار داشته است.

آلمان نیز از جمله کشور‌هایی است که نگران جنگ تجاری‌ای است که ترامپ در جهان به راه انداخته است.
در لیست وزارت دارایی آمریکا، روسیه از حیث داشتن اوراق قرضه دولتی آمریکا تا پیش از این در رده ۲۲ قرار داشت که اکنون با این تصمیم مسکو، روسیه از فهرست ۳۳ بزرگترین دارنده بدهی‌های ملی آمریکا خارج شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین