کد خبر: ۱۵۵۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴
در پی کاهش متوالی ارزش لیر، ترکیه وعده داد برای حفظ ارزش این واحد پولی و آرام کردن بازارهای این کشور وارد عمل شود.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری فرانسه، اختلافات گسترده بین آمریکا و ترکیه که در نهایت منجر به تحریم دو وزیر ترک و افزایش تعرفه‌های وارداتی از ترکیه شده است، لیر ترکیه را بیش از پیش وارد مدار کاهشی کرده است. بانک مرکزی اروپا نیز در واکنش به این تحولات به بانک های اروپایی در خصوص فعالیت در ترکیه هشدار داد.

برات آلبریاک- وزیر اقتصاد ترکیه- در کنفرانسی خبری گفته است که بسته‌ای برای اقدام در این خصوص در حال تهیه شدن است. وی گفت: نهادهای مربوطه اقدامات لازم برای کمک به بازارها را اتخاذ خواهند کرد. وی افزود: بانک‌ها و بنگاه‌های کوچک و متوسط ترک بیش از سایرین تحت تاثیر این نوسانات قرار گرفته اند.

این اظهارات آلبریاک پس از آن بیان می‌شود که اردوغان در اظهار نظرهایی تند آمریکا را متهم به راه انداختن جنگ ارزی ضد ترکیه کرد و گفت می خواهند کاری که از کودتا نتوانستند را از جنگ ارزی انجام دهند. اردوغان گفت اقدامات تنبیهی واشنگتن نگران کننده نیست و ترکیه می‌تواند شرکای دیگری برای خود پیدا کند. وی با اشاره به کشورهای آسیایی و امریکای لاتین گفت: برخی درها را بسته‌اند اما دیگران درهای جدیدی به روی ما گشوده‌اند.

تحلیلگران گفته‌اند در شرایطی که تحریم های واشنگتن بر ضد آنکارا به این بحران اقتصادی دامن زده است، اقتصاد این کشور به دلیل نرخ تورم بالا و تضعیف لیر بیش از پیش در معرض خطر قرار گرفته است.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین