کد خبر: ۱۵۵۱۲۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳
ظریف:
وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با شبکه الجزیره (قطر) گفت: «آمریکا جنگ اقتصادی وحشیانه‌ای علیه ترکیه راه انداخته است و ایران کاملا در کنار آنکار ایستاده است».
ناطقان: «محمد جواد ظریف»‌ وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگو با شبکه الجزیره (قطر)، هر گونه مذاکره با آمریکا را در سایه تهدید رد کرد.

محمد جواد ظریف امروز دوشنبه به شبکه الجزیره گفت: در سایه تهدید هیچ مذاکره‌ای با واشنگتن نمی‌کنیم و پیشنهاد [دونالد] ترامپ [رئیس جمهور آمریکا] برای گفت‌وگو صرفا تبلیغاتی است.

وزیر امور خارجه ایران از آمریکا خواست تا با دیگر کشورها محترمانه رفتار کند و گفت: هر گونه گفت‌وگو با آمریکا وقتی آغاز می‌شود که این کشور به دیگران احترام بگذارد و تحریم‌ها را متوقف کند.

محمد جواد ظریف، با اشاره به درخواست پیشین آمریکایی‌ها مبنی بر تغییر سیاست‌های منطقه‌ای ایران تصریح کرد:‌ ایران سیاست‌های خود در منطقه را زیر سایه تحریم یا تهدید آمریکا تغییر نخواهد داد.

وزیر خارجه ایران، «ایده تشکیل ناتو عربی علیه ایران» را «توهم مکرر و سیاستی بی‌فایده» توصیف کرد و افزود که «ایران درباره برنامه دفاعی موشکی خود مذاکره نخواهد کرد زیرا تهدیدی برای کسی نیست». 

به گفته ظریف، «آمریکا جنگ اقتصادی وحشیانه‌ای علیه ترکیه راه انداخته است و ایران کاملا در کنار آنکار ایستاده است».

وزیر خارجه ایران به جنگ عربستان علیه یمن نیز اشاره کرد و ضمن انتقاد از این کشور گفت که «عربستان سیاست جنایتکارانه را در یمن در پیش گرفته و کشورهای غربی با سلاح و سکوت خود در آن شریکند».

منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین