کد خبر: ۱۵۵۴۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۲
نتایج یک بررسی جدید نشان داده، مصرف قرص‌های خواب‌آور با افزایش ریسک ابتلا به آلزایمر همراه است.
ناطقان: نتایج یک بررسی جدید که توسط محققان دانشگاه فنلاند شرقی صورت گرفته نشان داده، مصرف قرص‌های خواب‌آور با افزایش ریسک ابتلا به آلزایمر همراه است.

پژوهشگران تأکید می‌کنند، باید تجویز بنزودیازپین‌ها و داروهای مرتبط به دلیل عوارض جانبی که دارند، نظیر زمین خوردن محدود شود.

ضمن اینکه تجویز این نوع داروها درمان موقت است و بعد از چند خفته اثر خود را از دست می‌دهند؛ این درحالیست که عوارض آنها تا مدت‌ها همراه بیماران باقی می‌ماند.

براساس بررسی‌های صورت گرفته، این داروها ممکن است باعث بروز مشکلاتی در حافظه شوند که طی آن شخص مسائلی را که اخیراً روی داده‌ را به خاطر نمی‌آورد. 

نتایج این مطالعه نشان داد، افزایش ریسک ابتلا به آلزایمر در مورد هر دو نوع داروهای بنزودیازپین‌ها و Z یکسان است.

پژوهشگران فنلاندی می‌گویند:‌ «خواب آلودگی، خواب عمیق و حتی مرگ از عوارض داروهای خواب آور است که در اثر تضعیف مراکز تنظیم حیاتی در مغز در نتیجه مصرف بیش از حد ایجاد می شود».

نتایج این بررسی در سایت «timesnownews» منتشر شده است.

منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین