کد خبر: ۱۵۵۵۱۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۷
کارشناس مسئول اداره نظارت بر حیات وحش اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست خراسان‌شمالی گفت: حضور یک قلاده پلنگ در حواشی روستای روئین(روستای هدف گردشگری) اسفراین دغدغه‌ساز شده است.
ناطقان: «صالحی» با اشاره به این‌که حدود یک ماهی است یک قلاده پلنگ در حواشی و گاهی اوقات در داخل روستای روئین مشاهده شده است، افزود: به مدت چندین شب کارشناسان محیط‌زیست در منطقه حضور پیدا کرده‌اند تا پلنگ را مشاهده و از منطقه دور کنند اما موفق به انجام این کار نشده‌اند.

وی ادامه داد: اما چندین مرتبه اهالی این روستا موفق به مشاهده پلنگ مذکور شده‌اند.

کارشناس مسئول اداره نظارت بر حیات وحش اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست خراسان‌شمالی با بیان این‌که حضور این پلنگ در منطقه مذکور برای این اداره‌کل دغدغه‌ساز شده است که مبادا پلنگ توسط انسان و یا انسان توسط پلنگ آسیب ببیند، اظهار کرد: مکاتبات لازم با سازمان حفاظت محیط‌زیست انجام و نگرانی‌ها در این‌باره اعلام شده است اما هنوز پاسخی در این ارتباط دریافت نکرده‌ایم.

صالحی تصریح کرد: تاکنون این پلنگ به هفت تا هشت رأس دام موجود در روستای روئین آسیب وارد کرده است و دو تا سه پرونده برای پرداخت غرامت نیز تشکیل شده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: البته پلنگ جزو حیوانی است که تا زمانی از سوی انسان آزار نبیند به آن‌ها هیچ آسیبی وارد نمی‌کند و در حقیقت از انسان می‌ترسد.

به گفته وی کمبود آب، کمبود طعمه از عللی است که موجب شده تا پلنگ زیست‌گاه خود را از بالادست رها کند و به این منطقه روی آورد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین