کد خبر: ۱۵۵۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۳
فوق‌تخصص آندرولوژی با اشاره به 4 علت اصلی ناتوانایی جنسی در مردان گفت: در 95 درصد موارد این مشکل کاملأ قابل درمان است.
ناطقان: محمدرضا صفری‌نژاد، جراح و متخصص بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری، در ارتباط با مشکلات جنسی در مردان اظهار داشت: اختلال در توانایی جنسی شایع‌ترین مشکل جنسی در مردان به شمار می‌رود و حدود 30 درصد از مردان در دوره‌ای از زندگی به صورت موقتی یا درازمدت گرفتار این مشکل می‌شوند.

وی با بیان اینکه علل اختلال ناتوانی جنسی زیاد است، گفت: برخی از بیماری‌ها همچون دیابت، فشارخون و چربی بالا، مصرف داروها، تصادفات و شکستگی لگن می‌تواند سبب بروز اختلالات جنسی در مردان شود.همچنین هر بیماری که سیستم عصبی مرکزی را درگیر کند همچون آسیب به نخاع و قطع نخاع سبب  گرفتاری مردان می‌شود.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: به طور کلی علل اختلال  در توانایی جنسی در مردان به 4 دسته کلی شامل علل عروقی،  عصبی، هورمونی و روحی ـ روانی تقسیم می‌شود که علل عروقی شایع‌ترین علت اختلال در توانایی جنسی مردان است و گرفتگی عروق خون‌رسانی به دستگاه تناسلی همچون رسوب چربی در عروق در صدر این مشکل است.

صفری‌نژاد بیان داشت:‌ گام نخست درمان ناتوانایی‌های جنسی در مردان تغییر سبک زندگی از جمله از بین بردن ریزفاکتورهای خطر همچون استعمال سیگار، رفع چاقی و چربی اضافه و کنترل دیابت است و در گام دوم در صورتی که این راهکار جوابگو نبود دارودرمانی صورت می‌گیرد.

این فوق‌تخصص آندرولوژی در مورد درمان ناتوانایی جنسی در مردان گفت: 4 روش در این زمینه وجود دارد که قدم اول تغییر سبک زندگی است پس از آن در صورتی که این مرحله موفق نبود،‌دارودرمانی و تزریقات موضعی صورت می‌گیرد و در نهایت اگر مشکل برطرف نشد از تعبیه پروتز استفاده می‌شود.

جراح و متخصص بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری خاطرنشان کرد: در 95 درصد موارد ناتوانی جنسی در مردان قابل درمان است و در صورتی که این مشکل در مراحل پیشرفته قرار داشته باشد، هزینه‌های زیادی برای درمان نیاز دارد که لازم است سازمان‌های بیمه‌گر و وزارت بهداشت اقدامات لازم را جهت حمایت از این بیماران انجام دهند.

منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین