کد خبر: ۱۵۵۶۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱
رحمانی فضلی:
وزیر کشور پیش از ظهر پنجشنبه، در مراسم گرامیداشت روز ملی تشکل ها در اصفهان تصریح کرد: نظامی عاقل است که بتواند از مشارکت مردم در امور کشور استفاده کند و از آنها در راستای مدیریت کشور بهره ببرد.
ناطقان: عبدالرضا رحمانی فضلی پیش از ظهر پنجشنبه، در مراسم گرامیداشت روز ملی تشکل ها در اصفهان، با اشاره به اینکه ما باید در راستای اثربخشی و تقویت سمن ها تلاش کنیم، اظهار داشت: دولت نمی تواند از اهمیت محیط زیست یا دیگر بخش های جامعه حرف بزند اما سمن های محیط زیستی را قبول نداشته باشد چراکه در سایه مشارکت و کار گروهی بسیاری از مشکلات قابل رفع است.

وی ادامه داد: امکاناتی که در اختیار تشکل ها قرار می گیرد تکلیفی بر عهده دولت است و نباید منت تلقی شود. باور به نقش و جایگاه سمن ها سبب می شود تا در مراحل تصمیم گیری و اجرا با آنها مشارکت کنیم.

وزیر کشور تصریح کرد: نظامی عاقل است که بتواند از مشارکت مردم در امور کشور استفاده کند و از آنها در راستای مدیریت کشور بهره ببرد.

وی با بیان اینکه ما ۱۴ هزار سمن در کشور داریم که بسیاری از آنها نوپا هستند و برای رسیدن به توانمندی کامل نیاز به گذشت زمان است.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه از سوی دیگر باید روال کار سمن ها به سهولت در کشور پیش برود، افزود: در زمان تصدی من در وزارت کشور برخی تشکل ها سه سال در انتظار دریافت مجوز بودند در حالیکه براساس قانون این کار باید ظرف ۲۰ روز انجام میشده است.

وی ادامه داد: در دولت یازدهم و دوازدهم، تعداد تشکل های ثبت شده به دو برابر افزایش یافته است.

وزیر کشور با بیان اینکه در شرایطی که مثلا کشور با کمبود کالایی مواجه است، این سمن ها هستند که می توانند با کار مشارکتی، مردم را به سوی مصرف بهتر سوق دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله آب در کشور اشاره کرد و گفت: الگوی موفقی از بارندکی را پیش رو نداریم و نیاز به ارائه راهکارهای مدیریتی برای گذر از این شرایط داریم.

رحمانی فضلی بیان داشت: نظام برنامه ریزی طی هفت دهه گذشته در کشور ما احساس تحت ظلم قرار گرفتن را به همه منتقل کرده است.

وی اضافه کرد: ما در حکومتی به سر می بریم که باید شرایط را برای مشارکت بیشتر مردم فراهم کند چراکه ما بر اساس رای مردم بر سر کار آمده ایم.

منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین