کد خبر: ۱۵۵۶۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۶
وزارت بازرگانی کره‌جنوبی اعلام کرد که ضمن افزایش حمایت خود از شرکت‌های کره‌ای فعال در ایران که تحت تاثیر نتایج دور تازه تحریم‌های آمریکا گرفته‌اند به آنها در یافتن بازارهای جایگزین کمک خواهد کرد تا کمترین آسیب از این تحولات متوجه اقتصاد این کشور شود.
ناطقان: وزارت بازرگانی، صنعت و انرژی کره‌جنوبی این وعده را در جریان نشست روز پنجشنبه با مدیران پالایشگاه‌ها، خودروسازی‌ها و شرکت‌های ساختمانی فعال در بازار ایران مطرح کرد.

کانگ سونگ چون، معاون وزیر بازرگانی کره‌جنوبی در این نشست از ادامه مذاکرات مقام‌های این کشور و آمریکا برای کسب برخی معافیت‌ها از تحریم خرید نفت ایران خبر داد و گفت: « ما این مذاکرات را تا ۴ ماه نوامبر که موعد اجرای تحریم‌های نفتی است، ادامه خواهیم داد تا حتی الامکان مانع از تاثیر منفی بالای این تحریم‌ها بر اقتصاد کره‌جنوبی و کسب و کار شرکت‌های کشورمان شویم.»

وزارت صنایع کوچک، متوسط و نوپا نیز در این نشست از تمدید حمایت صندوق کمک‌های اضطراری و افزایش پشتیبانی بیمه‌ای از صنایع فعال در بازار ایران خبر داد ولی در عین تصریح کرد که تلاش‌های این وزارت‌خانه برای یافتن بازارهای جایگزین در امارات متحده عربی و عربستان سعودی برای شرکت‌های کره‌ای ادامه خواهد یافت.

تحت تاثیر نتایج بازاریابی دولت کره‌جنوبی، شرکت‌های پالایشگاهی کره‌جنوبی در حال افزایش خرید نفت خام از قطر و ایالات متحده آمریکا هستند و تلاش خود را برای کاهش خرید نفت ایران تا پیش از ماه نوامبر آغاز کرده‌اند.

در میان این شرکت ها، پالایشگاه اس کی که بزرگ ترین پالایشگاه کره حنوبی نیز محسوب می شود از ماه ژوئیه خرید نفت از ایران را متوقف کرده است. پالایشگاه هیوندایی نفت نروژ، قطر، نیجریه و ایالات متحده آمریکا را جایگزین نفت ایران کرده است. شرکت پتروشیمی هانویا نیز با قطر به توافق رسیده است.

موج اول تحریم‌های مالی و تجاری واشنگتن علیه اقتصاد ایران از ۶ ماه اوت به اجرا درآمده و صنایعی همچون خودرو، طلا، گرافیت، آلومینیوم و فولاد را شامل می‌شود. تحریم‌های نفتی و بانکی آمریکا علیه ایران نیز از ۴ ماه نوامبر آغاز خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین