کد خبر: ۱۵۵۷۳۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰
رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای امسال تا کنون حدود ۱۹ بار سرعت وزش باد‌های منطقه‌ای زابل به بیش از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت رسید که در ۳۳ سال اخیر بی سابقه است.
ناطقان: محمود دیانتی رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: بررسی داده‌های بلندمدت آماری نشان می‌دهد سال جاری میلادی، دومین سال وزش باد‌های با سرعت بیش از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در ۵۵ سال اخیر در زابل است که برخلاف میانگین بلند مدت که حدودا سالی دو بار این شهر را فرا می‌گیرد، امسال ۱۹ بار زابل را در نوردید و موجب کاهش دید و کیفیت هوا شد.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه امسال وزش باد‌های با سرعت بیش از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در زابل ۹۵۰ درصد نسبت به میانگین بلند مدت افزایش یافته است، افزود: در ۳۳ سال اخیر هیچ گاه تعداد روز‌های همراه با باد با سرعت بیش از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در زابل از ۶ روز تجاوز نکرده است.

وی ادامه داد: در برخی روز‌های امسال سرعت وزش باد در چند سال اخیر بی سابقه بوده است برای نمونه طوفان ۱۱۹ کیلومتری ۲۱ و ۲۲ مرداد امسال در هفت سال اخیر بی سابقه بود و جزو سریع‌ترین باد‌های رخ داده در ۵۵ سال اخیر به شمار می‌رود.

دیانتی با اشاره به موفقیت‌های هواشناسی در پیش بینی بهنگام پدیده‌های جوی استان، گفت: در همین طوفان ۲۱ و ۲۲ مرداد بر اساس اخطاریه جوی شماره ۲۰ و توصیه‌های هواشناسی، ستاد مدیریت بحران استانداری و فرمانداری‌های پنج شهرستان شمال استان اقدام به تعطیلی ادارات و نهاد‌های دولتی کردند.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: بر اساس انتظار ما بی سابقه‌ترین طوفان سال جاری و حتی هفت سال اخیر در شمال استان رقم خورد و برای نخستین بار از سال ۹۱ تا کنون سرعت باد در زابل به مرز ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت رسید.
منبع: میزان
برچسب ها: وزش باد ، زابل ، سیستان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین