کد خبر: ۱۵۵۷۴۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با اجرای طرح رجستری، قاچاق گوشی تلفن همراه در کشور به صفر رسیده است.
ناطقان: محمد جواد آذری جهرمی روز جمعه در جمع خبرنگاران در بوشهر افزود: این طرح با همه دشواری ها به صورت 100 درصد اجرا و استقرار آن در کشور ادامه دارد.

وی یاد آورشد: تا پیش از اجرای رجستری و نوسانات ارزی، گوشی جی ال ایکس نخستین برند ایرانی در تلفن هوشمند بود و رتبه چهاردهم را در استفاده از گوشی تلفن همراه داشت اما با اجرای این طرح این رقم به رتبه هفتم رسیده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به شاخص رشد در تولید داخلی در بخش گوشی تلفن همراه اضافه کرد: اجرای طرح رجستری باعث رونق تولید داخلی و زمینه ای برای ورود شرکت های خارجی برای سرمایه گذاری درایران برای داشتن تولید مشترک فراهم شده است.

آذری جهرمی تاکید کرد: امروز طرح رجستری در مسیر موفقیت قرار گرفته و با چالش بزرگ روبرو نیست.

 تفاهم نامه تکمیل زیرساخت های فناوری اطلاعات در استان بوشهر امضا شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده در بخش های تکمیلی زیرساخت ها پنج طرح و 44 پروژه در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات تا پایان امسال در استان بوشهر اجرا می شود.

آذری جهرمی افزود: توسعه مراکز داده، سرمایه گذاری بخش خصوصی برای توسعه کسب و کارهای نوپا، تکمیل پوشش جاده ای و روستایی و شبکه فیبرنوری بین شهری استان بوشهر از جمله این طرح ها است.

وی اضافه کرد: همچنین حضور یک سرمایه گذار و یا یک شتاب دهنده کشوری در بوشهر برای هدایت کسب و کارهای نوین از دیگر طرح هایی است که امروز موافقت نامه آن در این استان به امضا رسید.

آذری جهرمی بیان کرد: در یک سال گذشته با سرمایه گذاری سه هزار میلیارد ریال در زمینه توسعه زیرساخت های ارتباطات در استان بوشهر 389سایت نسل چهار و ارتقای متوسط سرعت دسترسی پهن باند موبایل در استان بوشهر راه اندازی شده است.

وی یادآور شد: در زمان حاضر استان بوشهر در شاخص های فناوری ارتباطات رتبه هشتم کشور را دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در دولت یازدهم تا ابتدای سال 1396 شمار مشترکان موبایل پهن باند در کشور به 34 میلیون و تا ماه گذشته به 67میلیون رسیده است.

آذری جهرمی با بیان اینکه برای نخستین بار رقم مشترکان موبایل در کشور از ترکیه پیشی گرفته است افزود: این آمار و شاخص در برنامه پنجم توسعه هدف گذاری شده بود که حاصل نشد و با افزایش ضریب پوشش در برنامه ششم این مهم تحقق یافت.

وی ادامه داد: تلاش می شود با توسعه زیرساخت های فناوری ارتباطات در استان بوشهر موقعیتی برای توانمندسازی جوانان بوشهری بویژه در حوزه گردشگری و بوم گردی برای کسب درآمد ایجاد شود.

آذری جهرمی افزود: با توسعه زیرساخت ها در بخش فناوری ارتباطات ظرفیت های بالقوه استان در بخش بوم گردی بهتر به مردم معرفی و خدمات مختلف تقویت می شود.

وی تاکید کرد: همچنین تلاش می شود قطب گردشگری مبتنی بر فناوری اطلاعات در استان بوشهر با هدف توسعه اشتغال تقویت شود.

آذری جهرمی به مردم شهرستان جم استان بوشهر وعده داد تا 2 ماه آینده فیبر نوری از ورزشگاه جم به صدا و سیمای بوشهر کشیده شود تا حتی در زمان شرایط جوی نامناسب هم تصویر پایدار روی آنتن برده شود.

 برای حل تنگنای معیشتی مردم ریشه یابی مشکلات، هم افزایی، شفافیت و مقابله با فساد باید مورد توجه قرار گیرد

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب گفت: ایشان در سخنان اخیر خود شرایط حاکم بر جامعه را برای همگان تبیین کردند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: امروز احساس بلاتکلیفی در حوزه اقتصاد، وجود برخی نوسان ها در بخش های مختلف و سخنانی که در فضای رسانه ای مطرح می شود به سردرگمی بیشتر مردم می انجامد که سخنان مقام معظم رهبری به عنوان هدایت کننده مسیر، تکلیف همه را مشخص کرد.

آذری جهرمی تاکید کرد: براساس بیانات رهبر معظم انقلاب استقامت و توان جمهوری اسلامی به حدی است که آمریکا به خود اجازه حمله به ایران را نمی دهد، پس با جنگ مواجه نخواهیم شد و با این دولت مذاکره نمی کنیم.

وی افزود: با توجه به شرایط سخت معیشتی مردم ریشه یابی مشکلات، هم افزایی بین دستگاه های اجرایی، شفافیت و مقابله با فساد باید مورد توجه قرار گیرد.

 کمپین فرزندت کجاست؟ برای مراقبت بیشتر مسئولان از عملکرد فرزندانشان کار خوبی است

وی درباره کمپین فرزندت کجاست گفت: این کمپین کار خوبی است که مسئولان نسبت به رفتار فرزندان خود حساس تر و بیشتر مراقب عملکرد آنها باشند.

وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: فرزندانی هستند که از موقعیت پدران خود برای منافع شخصی استفاده می کنند و ایجاد کمپین فرزندت کجاست حساسیت های اجتماعی را مشخص می کند و باعث می شود فرزندان از موقعیت والدین خود برای منافع شخصی سوء استفاده نکنند.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین