کد خبر: ۱۵۵۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳
علم الهدی:
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: انگلیسی‌ها در این مملکت به اندازه کشته جنگ جهانی اول مردم ما را از گرسنگی و قحطی کشتند. حالا می‌خواهید سراغ اینها بروید؟ مقام معظم رهبری فرمودند رئیس جمهور هم اعتراف کرد اگر محدودیت‌های شما نبود امتیازات بیشتری می‌دادیم و اگر مقام معظم رهبری ورود نمی‌کردند به اقرار خود آقای رئیس جمهور، دولتی‌ها برای همین برجام ورشکست شده لعنتی و بلای این مملکت، بیشتر امتیاز می دادند.
ناطقان: آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: کلام ما در خطبه نخست در موضوع شیطان‌شناسی از نگاه قرآن بود و بحث به اینجا منتهی شد که نجات از شر شیطان به چه وسیله ممکن است. ذات مقدس پروردگار در قرآن کریم تذکر و استعاذه را به عنوان راهکار مطرح کرده و در سوره ناس در مقام استعاذه و پناه بردن در شکل التجاء به ذات پروردگار خداوند با سه عنوان مشخص می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: در آیات دیگر قرآن پناه بردن به خدا با لفظ الله مشخص شده اما در این سوره با عنوان الله مشخص نشده بلکه با عناوینی مثل ملک الناس عنوان شده و این عنوان در ارتباط با توده مردم عنوان شده است.

علم‌الهدی گفت: معمولا نفوذ شیطان ابتدا از طریق مربی است و پناه انسان در برابر خطرات در اول مربی است. در قرآن کریم در سوره‌های فلق و ناس با اعوذ آغاز می‌شوند و وقتی این دو سوره را در کنار هم ارزیابی می‌کنیم پناه بردن به خدا مطرح شده است. خطرات نامرئی همان وسوسه شیطان است ذات مقدس پروردگار تنها خالق انسان نیست تا انسان در چرخه طبیعت حضور داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه این تعبیر غلطی است که افراد سرنوشت خود را از چرخ فلک می‌دانند گفت: خداوند که بشر را آفریده و وی را تحویل چرخ و فلک و طبیعت نداده است بلکه خود خداوند متعال بشر را اداره می‌کند و مدیریت زندگی ما دست خداوند است زیرا خداوند رب است. پروردگاری خدا یک بخش از ابعاد معنای رب است زیرا رب معنای جامعی است که تربیت و پرورش و پروردگاری و مدیریت و اداره و برنامه‌ریزی را شامل می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: وقتی زندگی توسعه پیدا می‌کند انسان در احساس خطر دنبال قدرتی است همه قدرت‌ها محکوم خدا است و فرمانده علی‌الاطلاق همه توانستن‌ها، ذات مقدس پروردگار است که هم مالک است و هم ملک و مسلط و فرمانده و مدیر و اداره کننده است.

علم‌الهدی در ادامه با اشاره به اینکه معمولا در روزهای آخر مرداد هر سال جریان 28 مرداد در اذهان تداعی می‌شود اظهار کرد: این جریان برای ما دو نقطه عبرت‌آموز دارد یکی اینکه بعد از قرن‌ها زندگی در حاکمیت استبدادی و استعماری در دوران قاجار و رضاخانی که فاقد نظام مردمی بودیم و مردم خودشان برای خودشان تصمیم نمی‌گرفتند در سال 1330 با نهضتی که از یک شخصیت برجسته روحانی و دینی مرحوم آیت‌الله کاشانی با هماهنگی با قدرت‌های سیاسی جبهه ملی و نهضت آزادی تشکیل شد یک حکومت مردمی به نام حکومت ملی شکل گرفت.

وی خاطرنشان کرد: این حکومت به مدت دو سال ادامه داشت اما ملی‌گرایان در نوشتارها و جراید و مجلات مقاله علیه مرحوم میرزای شیرازی صاحب فتوای تحریم تنباکو می‌نوشتند و مشاهیر روحانیت و ارزش‌های دین را اهانت می‌کردند و اعتقادی به دین نداشتند و نتوانستند پای دین در ادامه استقلال بایستند و شکست خوردند و این یک عبرت است که اگر کسی سراغ دین در سیاست آمد باید دین را قبول داشته باشد و بداند سیاست فرع دین است و به عنوان تکلیف دینی و شرعی وارد عرصه سیاست شود و در ابتدای پیروزی انقلاب نیز ملی گرایان همین انحراف را داشتند و دینداری مردم آنها را عقب زد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: آیت‌الله مهدوی کنی می‌فرمود که بازرگان می‌گفت حالا که انقلاب شد شما روحانیون به مساجد بازگردید و مملکت را ما اداره کنیم اما آیت‌الله مهدوی کنی فرمود که عنوان کردم شما روزی در مسجدی خواستید سخنرانی کنید و عنوان کردید اسلام اقتصاد، سیاست و مدیریت دارد و همه اسلام مسئله روزه و نماز نیست و باید قیام کرد و ما نیز نظام ستم‌شاهی را ساقط کردیم اما حالا اسلام سیاست و اقتصاد ندارد؟

علم‌الهدی عنوان کرد: یک بار تجربه مشروطه را داشتیم که اسلام کنار زده شده و در نهضت ملی نیز از اسلام دست کشیده شد و مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی فرمودند که این تجربه سوم را تکرار نمی‌کنیم. نکته عبرت دیگر اینکه روزی که قرار شد نفت ملی شود و از انگلیسی‌ها گرفته شود مصدق این اشتباه را کرد که فکر کرد بدون وابستگی به یک قدرت خارجی نمی‌توانیم زندگی کنیم و به همین دلیل با آمریکا دست داد و وارد کشورش کرد اما نمی‌دانست انگلیس و آمریکا یک جنس هستند و آمریکایی‌ها را ایشان آورد. آمریکا هم‌پیمان نمی‌خواهد بلکه نوکر می‌خواهد.

وی با اشاره به اینکه آمریکا از میان مصدق و شاه دومی را انتخاب کرد افزود: آنها می‌دانستند مصدق ممکن است هم پیمان شود اما نوکر نمی‌شود پس دولت ملی را ساقط کردند و یک ربع قرن این ملت در اسارت چکمه‌پوشان مستشار آمریکایی شدند و این عبرت دوم 28 مرداد است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: کارگزاران این نظام، این فکر، فکر غلط مصدق بود که به قیمت ربع قرن اسارت ملت تمام شد. این پندار غلط را شما از سر خود بیرون کنید و اگر بنا شد آمریکا نباشد، اروپا هم باید نباشد. شما می‌خواهید با اروپایی که یک عضوش انگلیس و دیگری فرانسه و آلمان است پیمان ببندید؟ انگلیس با تمام جنایتگری‌ها در حدود 200 سال جزو جنایت و ظلم برای ما نداشته و آلمان هم سلاح شیمیایی به عراق و صدام داد.

علم‌الهدی تصریح کرد: انگلیسی‌ها در این مملکت به اندازه کشته جنگ جهانی اول مردم ما را از گرسنگی و قحطی کشتند. حالا می‌خواهید سراغ اینها بروید؟ مقام معظم رهبری فرمودند رئیس جمهور هم اعتراف کرد اگر محدودیت‌های شما نبود امتیازات بیشتری می‌دادیم و اگر مقام معظم رهبری ورود نمی‌کردند دولتی‌ها به اقرار خود رئیس جمهور امتیاز بیشتری می‌دادند. آمریکا از پیمان بیرون رفت و هزاران سانتریفیوژ ما حلب پاره شد.

وی گفت: با این وضعیت ما ایستادگی کرده‌ایم؛ مردم را از این چنگال مضیقه معیشتی نجات دهید. یک مشت افراد سودجو راه نیفتند و سوءاستفاده کنند و دستگاه اجرایی ما کاری نداشته باشد و دنبال فرانسه، انگلیس و آلمان باشیم. مگر هواپیمای صدام و بعثی‌ها از کجا آمد؟ انگلیس مگر فساد نکرد؟ این واقعا عقل و فکر است؟ تجربه را نیز باید اهمیت داد. مقام معظم فرمودند اگر به خطوط قرمز ایشان عمل می‌شد این قدر گرفتار نمی‌شدیم. با تمام قدرت مشکلات مردم را برطرف کنید و رهنمود رهبری را عمل کنید. چهار سال است اقتصاد مقاومتی مطرح است اما یک دهم آن عملیاتی نشده است.
منبع: تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین