کد خبر: ۱۵۵۸۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷
بر اساس اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی مهلت انتخاب رشته آزمون ارشد پزشکی از امروز شنبه ۲۷ مرداد ماه آغاز خواهد شد و عدم انتخاب رشته‌محل توسط داوطلبان در مهلت تعیین شده به منزله انصراف از این مرحله بوده و افرادی که بنا به دلایلی از این مرحله جا مانده‌ باشند، فرصت مجدد برای انتخاب رشته آنها در نظر گرفته نخواهد شد.
ناطقان: کارنامه علمی آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی سال ۹۷ روز دوشنبه ۲۲ مرداد ماه در سایت مرکز سنجش اموزش پزشکی به آدرس http://www.sanjeshp.ir/  منتشر شده و حدود ۳۲ و هزار نفر مجاز به انتخاب رشته می‌شوند که این آمار تقریبا ۸ برابر ظرفیت است.

بنا بر این گزارش، دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بر اساس امکانات موجود، خوابگاه در اختیار دانشجو قرار می‌دهند. لذا داوطلبان جهت دریافت اطلاعات بیشتر به سایت دانشگاه مورد نظر خود مراجعه کنند. مرکز سنجش آموزش پزشکی در مورد ارائه یا عدم ارائه خوابگاه هیچگونه مسئولیتی نخواهد داشت .

در آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی ۸۰ هزار و ۵۶۳ نفر ثبت نام کرده بودند که از این بین ۵۶ هزار و ۳۸۱ نفر حاضر در جلسه آزمون تعداد ۳۲ هزار نفر مجاز به انتخاب رشته شدند.

کارنامه افراد شرکت کننده شامل مشخصات فردی، سهمیه، معدل (براساس اعلام داوطلب)، نمره خام دروس امتحانی به درصد، نمره کل تراز به درصد، رتبه در سهمیه و رتبه کل داوطلب در بین کلیه داوطلبان همان رشته بدون اعمال سهمیه (رتبه آزاد) از طریق سایت سنجش آموزش پزشکی در دسترس است.

در آزمون فوق نمره کل تراز داوطلب براساس معدل به میزان ۲۰ درصد و نمره کتبی به میزان ۸۰ درصد محاسبه شده است. بنابراین هرگونه مغایرت در معدل سبب لغو قبولی داوطلب خواهد شد. افرادی که معدل آنها مغایر با معدل درج شده در کارنامه است باید قبل از شروع انتخاب رشته محل نسبت به ویرایش معدل خود اقدام کنند.

آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه پزشکی سال ۹۷ در روزهای ۱۴ و ۱۵ تیرماه با حضور بیش از ۷۵ هزار نفر در دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار شد.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین