کد خبر: ۱۵۵۹۷۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۴
انفجار معدن زغال‎سنگ در جنوب غرب پاکستان ۱۸ کشته بر جا گذاشت.
ناطقان: به نقل از فرانس پرس، انفجار معدن زغال‎سنگ در جنوب غرب پاکستان شماری کشته بر جا گذاشت. مقامات پاکستانی اعلام کردند تاکنون توانسته اند اجساد 18 تن را از زیر آوار این معدن فروریخته بیرون بکشند.

در جریان امداد رسانی، دو داوطلب نجات که در لحظات اولیه انفجار برای کمک به گرفتاران به داخل معدن رفته بودند، نیز از زیر آوار بیرون کشیده شد.

معدن سینجیدی در 45 کیلومتری شرق کلکته واقع است و این منطقه در زمره مناطق غنی نفت و گاز در استان بلوچستان پاکستان محسوب می شود. انفجار در این معدن در زمان به کار گرفته شدن (توام با خطای) دینامیت در دیواره های این معدن رخ داد.

تیم های نجات موفق شدند 9 معدنچی را زنده از زیر آوار در تونل های مختلف بیرون بکشند. اجسادهشت معدنچی در عمق 240 متری زمین یافت شده است.

به گفته شاهدان در لحظات اولیه فرو ریختن این معدن، پنج نفر بدون توجه به هشدارهای مسئولان محلی سعی کردند داوطلبانه به درون این محل بروند که دو تن از آنان کشته شدند و سه نفر دیگر که به شدت بر اثر استنشاق گازهای سمی درون معدن، آسیب دیده بودند، بیرون آورده شدند.

انفجار معدن سینجیدی که به علت استفاده غیر مجاز از دینامیت بود در حالی رخ داد که مقامات پاکستانی به علت خطرناک بودن استفاده از این ماده منفجره، کاربرد دینامیت را در معادن آن کشور منع کرده اند اما معدنچی ها غالبا برای تسریع در کار حفاری، به استفاده از دینامیت روی می‎آورند.

سال 2011 نیز در استان بلوچستان پاکستان حادثه مشابهی روی داد. در آن سال، 43 معدنچی در منطقه سورانج بلوچستان جان باختند.
برچسب ها: انفجار ، معدن ، پاکستان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین