کد خبر: ۱۵۵۹۸۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۶
با اشاره به مشکلات شدید اقتصادی و کاهش شدید نرخ معاملاتی لیر، موسسات معتبر اعتباردهی مودیز و اس‌اندپی، رتبه اعتباری این کشور را به پایین‌ترین درجه کاهش دادند.
ناطقان: موسسه استاندارد اند پور (اس‌اندپی) هم با اشاره به نوسانات شدید لیر و پیش‌بینی رکود اقتصادی در سال آینده، رتبه اقتصادی ترکیه را به «مزخرف» کاهش داد.

مودیز در بیانیه خود اعلام کرد: این اقدام در پی افزایش نگرانی‌ها در مورد استقلال بانک مرکزی و نبود برنامه مشخصی برای مواجهه با بحران اقتصادی فعلی، انجام شده است.

مودیز، رتبه اعتباری ترکیه را از بی‌ای۲ به بی‌ای۳ کاهش داده و چشم‌انداز اقتصادی آن را هم منفی کرده است.

موسسه اعتباردهی اس‌اندپی نیز در بیانیه خود پیش‌بینی کرد: اقتصاد ترکیه سال آینده با رکورد مواجه شود و در ۴ ماه آینده تورم این کشور به ۲۲ درصد برسد.

در این بیانیه آمده است: علی‌رغم شدت گرفتن تنش‌های اقتصادی، ما معتقدیم که اقدامات سیاست‌گذاران و مقامات مالی ترکیه کافی نبوده است.

اس‌اندپی رتبه اعتباری ترکیه را از بی‌بی‌منفی به بی‌مثبت کاهش داد و چشم‌انداز اقتصادی آن را پایدار باقی گذاشت.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین