کد خبر: ۱۵۵۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۱
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز از شناسایی یک واحد صرافی متخلف در استان خبر داد و گفت: این صرافی ۲۱۸ هزار دلار ارز به کشور کانادا حواله کرده است.
ناطقان: علی‌اکبر مختاری با اشاره به شناسایی یک واحد صرافی متخلف دراستان البرز، اظهار کرد: این تخلف در حالی رخ‌داده که از اردیبهشت‌ماه سال جاری طبق مصوبه هیئت دولت و اعلام بانک مرکزی نقل‌وانتقال ارز توسط صرافی‌ها ممنوع بوده است.

وی بیان کرد: یک صرافی در کرج طبق درخواست یکی از مراجعه‌کنندگان خود خارج از مدت قانونی که توسط دولت برای انتقال ارز اعلام‌شده بود، ۲۱۸ هزار دلار ارز به کشور کانادا حواله کرده است که این اقدام به‌عنوان تخطی از تصمیم دولت و یک تخلف بوده و در ردیف قاچاق کالا و ارز محسوب می‌شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز ادامه داد: در رابطه با این پرونده سه متهم دستگیرشده‌اند که درمجموع با قرار تأمین وثیقه چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی آزادشده‌اند، یکی از این متهمان که با قرار وثیقه یک میلیارد تومانی آزادشده بود، تبرئه می‌شود و حکم برائت می‌گیرد.

مختاری اضافه کرد: دو متهم دیگر این پرونده بر اساس قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به دلیل تخلف در حواله ارزی که خارج از ضوابط بانک مرکزی انجام‌شده است، به پرداخت یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در حق دولت محکوم‌شده‌اند.

وی با بیان اینکه صرافی متخلف از دستگاه کارت‌خوان یک واحد صنفی که در کار عرضه در و پنجره است، این تخلفات را انجام داده است تا به نام خود صرافی نباشد، افزود: حکم اولیه در خصوص این پرونده صادرشده است، اما این رأی قابلیت تجدیدنظرخواهی دارد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین