کد خبر: ۱۵۶۱۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۶
رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور از ارایه طرح حمایت از محیط بانان به مجلس خبر داد و گفت: امیدواریم این طرح تا پایان سال در مجلس به تصویب رسد.
ناطقان: عیسی کلانتری در مراسم بزرگداشت محیط‌بانان شهید استان کرمان، محیط بانان را پاسداران حقوق نسل‌های بعد دانست و گفت: خانواده محیط بانان ۳ هزار نفر هستند که ۱۲۰ نفر شهید و ۳۰۰ نفر آنها مجروح شده‌اند.

وی شهدای محیط‌بان استان‌های دیگر کشور را نام برد و افزود: محیط زیست حافظ حقوق نسل‌های آتی است و در این سرزمین فقط ۳هزار نفر برای حفاظت از حقوق نسل‌های بعدی تلاش می‌کنند.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور از ارایه طرح حمایت از محیط‌بانان به مجلس خبر داد و گفت: امیدواریم این طرح تا پایان سال در مجلس به تصویب رسد.

وی با بیان این مطلب که محیط زیست وظایف بسیار سنگینی دارد اما امکانات آن بسیار محدود است، گفت: محیط‌بانان ۳۶۰ ساعت در ماه موظف هستند که در پاسگاه‌های خود مستقر باشند.

کلانتری با اشاره به دستگیری قاتلین شهید علی خواجویی بیان کرد: متاسفانه ضعفی که ما داریم در این است که به محیط بانان خود فقط یک آموزش مقدماتی می‌دهیم و سپس در پاسگاه‌ها مستقر می‌کنیم، این در حالی است که در سایر کشورها این گونه نیست و این یک ضعف برای ماست و از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خواستاریم که دانشکده محیط زیست را به دانشکده محیط بانی تبدیل کند.

به گزارش ایسنا، رضا جزینی‌زاده - مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمان نیز در این جلسه گفت: باید از طبیعت به اندازه نیاز و با تدبیر برداشت کنیم.

وی بیان کرد: مشارکت مردم یکی از راه‌های اصلی در امر حفاظت از محیط زیست است و باید زمینه را برای همه آحاد جامعه با «ید واحد» در تصمیم‌سازی محیط زیست خود دخیل کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان ادامه داد: به بهانه‌های کارهای اقتصادی، سیاسی و ... به محیط زیست لطمه می‌زنیم و این دردی شده است، اما هر جایی که مردم برای حفاظت محیط زیست وارد شده‌اند با انگ‌های مختلف، آنها را از عرصه خارج کرده و نگذاشتیم مردم از محیط زیست حفاظت کنند.

مهدی احمدی نیک متولدسال ۱۳۶۳ و علی خواجویی متولد ۱۳۶۲ دو شهید محیط‌بان حفاظت محیط زییست استان کرمان هستند که در سال‌جاری به درجه رفیع شهادت رسیدند و در این مراسم از خانواده های این شهدا تجلیل شد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین