کد خبر: ۱۵۶۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۵
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: امیدواریم تا پایان سال جاری به تصویب نهایی مجلس برسد.
ناطقان: عیسی کلانتری بعد از ظهر امروز در آئین بزرگداشت محیط‌بانان شهید استان کرمان که با حضور فدائی سرپرست استانداری کرمان و جمعی از مسئولان، محیط‌بانان و خانواده‌های شهدای محیط‌بان کرمان در محل سالن اجتماعات اداره کل محیط زیست استان کرمان برگزار شد اظهارداشت: خانواده محیط‌بانان کشور ۳ هزار نفر هستند که تاکنون حدود ۱۲۰ شهید و ۳۰۰ نفر جانباز داده‌ایم.

وی با بیان اینکه محیط‌بانان پاسبانان حقوق نسل‌های بعد هستند گفت: محیط زیست تنها سازمانی است که از نظر وظایف سازمانی حافظ حقوق آیندگان است.


رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به اینکه قانون حمایت از محیط‌بانان در کمیسیون قضایی مجلس به تصویب رسیده و به‌زودی به صحن علنی مجلس می‌آید افزود: امیدواریم تا پایان سال جاری به تصویب نهایی مجلس برسد.

وی با بیان اینکه محیط زیست یک سازمان کوچک با هفت هزار پرسنل است که فقط سه در هزار از بودجه کشور را دارا است اما مسئولیت بسیار سنگینی برعهده دارد بیان کرد: محیط زیست وظیفه آینده سلامت مردم را بر عهده دارد و نباید اجازه دهد محیط زیست تخریب و هواآلوده شود.

کلانتری با اشاره به اینکه حفاظت از موجود زنده برکات زیادی دارد که ارزش آن در نسل‌های بعدی ما معلوم می‌شود گفت: حفاظت از محیط زیست ساعت کاری مشخصی ندارد و محیط‌بانان تمام وقت در این مسیر هستند.

وی با اشاره به شهادت دو محیط‌بان استان کرمان بیان کرد: بلافاصله به همت دستگاه‌های امنیتی و انتظامی استان قاتلین آنها دستگیر و به سزای عمل خود خواهند رسید.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه البته ما هم مقصریم چرا که بدون هیچ آموزشی محیط‌بانان را راهی پاسگاه‌های محیط زیست می‌کنیم افزود: از وزارت علوم درخواست کردیم که دانشکده محیط‌بانی را راه‌اندازی کرده و محیط‌بانان با آموزش لازم راهی خدمت شوند.

وی با اشاره به اینکه دو محیط‌بان به شهادت رسیده در استان کرمان شش فرزند دارند گفت: امیدواریم که بتوانیم بخشی از آلام این فرزندان را تسکین بدهیم.
صنعتی شدن جوامع مشکلات زیاد زیست محیطی ایجاد کرده است

رضا جزینی‌زاده اظهار داشت: امروز حفاظت از محیط زیست بر همه واجب است و مسئولان سه قوه باید در این جهت همکاری کنند.

وی با بیان اینکه بایستی شرایطی فراهم کرد تا مشارکت عمومی را در حفظ محیط زیست فراهم کرد گفت: هر جا مردم پای کار آمدند مشکلات کشور حل شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان با اشاره به اینکه صنعتی شدن جوامع امروز درد و مشکلات زیادی برای جامعه ایجاد کرده چرا که بد عمل کرده‌ایم افزود: هر جا مردم وارد شدند به گونه‌ای آنها را از میدان بیرون کردم و برچسب‌های مختلفی از سیاسی و امنیتی به آنها زدیم.

وی با اشاره به اتفاقات خوبی که در این حوزه افتاده گفت: امروز با تفویض اختیاراتی که در محیط زیست کشور انجام شده شاهد پویایی در این سازمان هستیم.

جزینی‌زاده با بیان اینکه امروز خانواده دو شهید محیط‌بان استان در جلسه حضور دارند بیان کرد: به آنها می‌گوییم که داغی که شما دیدید داغ همه کارمندان و پرسنل محیط زیست در استان و کشور است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان گفت: شهادت دو محیط‌بان در استان کرمان نشان از انگیزه بالای محیط‌بانان استان در حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی استان است.
منبع: تسنیم
برچسب ها: محیط بان ، شهدا ، مجلس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین