کد خبر: ۱۵۶۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۰
امشب در استان‌های مرکزی قم، البرز، قزوین، زنجان و جنوب تهران وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود، بنابراین خیزش گرد و خاک در بخشی از مناطق این استان‌ها دور از انتظار نیست، همچنین آسمان تهران دو روز آینده صاف پیش‌بینی می‌شود.
ناطقان: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز دریای خزر مواج است و فردا از شدت ناپایداری‌ها در سواحل شمالی کشور کاسته خواهد شد و روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه بارش‌های خفیف و پراکنده در گیلان و مازندران رخ خواهد داد.

از امروز تا پایان هفته در شمال سیستان و بلوچستان به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید همراه با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود که این شرایط بعد از ظهر امروز و دو روز آینده در زابل به شکل توفان گردو خاک خواهد بود.

از بعد از ظهر امروز و در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در برخی مناطق خراسان جنوبی، سیستان بلوچستان، شرق و جنوب شرق خراسان رضوی وزش باید شدید پیش‌بینی می‌شود که این در برخی مناطق منجر به خیزش گرد و خاک می‌شود. همین شرایط روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در شرق کرمان هم حاکم است.

اوایل امشب در استان‌های قم، البرز، قزوین، زنجان، مرکزی و جنوب تهران احتمال وزش باد شدید موقت وجود دارد، بنابراین خیزش گرد و خاک در پاره‌ای مناطق دور از انتظار نیست.

آسمان تهران فردا صاف گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود و این شرایط روز چهارشنبه نیز حاکم است، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 36 و 23 درجه خواهد بود.

فردا اهواز با بیشینه دمای 48 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 9 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهر 96) تا 26 مرداد ماه امسال 165.9 میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش سال گذشته در این بازه زمانی 211.9 میلی‌متر بود. بنابراین بارش سال جاری تا تاریخ مذکور 21.7 درصد کمتر از سال گذشته است.

همچنین میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور 227.9 میلی‌متر بود که بارش سال جاری 27.2 درصد کمتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته 47 سال زراعی متعلق به انزلی در استان گیلان به میزان 182.9 میلی متر بود.

میانگین گرم‌ترین منطقه کشور به شوش در استان خوزستان با 48.3 درجه سلسیوس و خنک‌ترین منطقه کشور لاله‌زار در استان کرمان با 10.5 درجه سلسیوس اختصاص یافت.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین