کد خبر: ۱۵۶۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۵
اسفناج به دلیل آنزیم‌هایی که در برگ‌های آن وجود دارد، سیناپس بین سلول‌ها را تسهیل می‌بخشد و هوش را تقویت می‌کند. اسفناج دارای ماده‌ی دارویی به نام فولیک اسید است که در جهت تقویت حافظه موثر می‌باشد.
ناطقان: برای افزایش هوش و قدرت ذهن باید اصول تغذیه سالم رعایت شود و همه گروه‌های غذایی دریافت شود. البته برخی غذا‌ها هستند که در این زمینه اثر بیشتری دارند، برخی از این غذا‌ها عبارت هستند از:

۱- اسفناج:
اسفناج به دلیل بافت‌های گیاهی که دارد از بسیاری از بیماری‌ها در خانم‌های پیشگیری می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد خانم‌هایی که از اسفناج و سبزی‌های سبز دیگری استفاده می‌کنند، پیر شدن سلول هایشان را به تاخیر می‌اندازند. اسفناج به دلیل آنزیم‌هایی که در برگ‌های آن وجود دارد، سیناپس بین سلول‌ها را تسهیل می‌بخشد و هوش را تقویت می‌کند. اسفناج دارای ماده‌ی دارویی به نام فولیک اسید است که در جهت تقویت حافظه موثر می‌باشد و هم چنین برای افرادی که دارای عارضه‌ی قلبی هستند نیز بسیار مفید می‌باشد. اسفناج حاوی مواد آنتی اکسیدان نیز می‌باشد.


۲- قهوه:
قهوه دارای موادی مانند آنتی اکسیدانها، آمینو اسید، ویتامین و مینرال است. بخصوص اگر دانه‌های قهوه را دم کنید و بخورید در جهت تقویت حافظه بسیار مفید می‌باشد. قهوه به دلیل کافئینی که دارد در جهت تقویت حافظه مفید است. هم چنین بر ضد آلزایمر میباشد و با مصرف مداوم قهوه دچار آلزایمر نخواهید شد.

۳- غلات:
غلاتی مانند سویا، لوبیا، نخود فرنگی، عدس و سبزیجات دارای روغن بسیار مفیدی هستند که در جهت تقویت حافظه لازم می‌باشد.

۴- میوه و سبزیجات:
میوه و سبزیجات دارای آنتی اکسیدان‌های بسیار مفیدی هستند که بسیار برای تقویت حافظه مفیدند.

امگا ۳ و دی اچ‌ای مواد بسیار مفیدی در جهت تقویت حافظه می‌باشند. اگر فرزندتان در زمان رشد هر روز ماست مصرف کند، تاثیر بسیاری را بر روی رشد او می‌گذارد.

۵- تخم مرغ:
تخم مرغ ماده‌ی بسیار مفیدی در جهت تقویت حافظه می‌باشد. بخصوص این که مادران باردار اگر تخم مرغ مصرف کنند در هوش فرزندشان بسیار موثر است.

۶- ماست:
آیا می‌دانید یک پیاله ماست دارای امگا ۳ و دی اچ‌ای می‌باشد. امگا ۳ و دی اچ‌ای مواد بسیار مفیدی در جهت تقویت حافظه می‌باشند. اگر فرزندتان در زمان رشد هر روز ماست مصرف کند، تاثیر بسیاری را بر روی رشد او می‌گذارد.

۷- انبه:
این میوه ماده‌ی دیگری است که در تقویت حافظه بسیار مفید می‌باشد. با این که چرب است و دارای بافت‌های چربی می‌باشد، اما باعث می‌شود که گردش خون تسریع یابد. هنگامی که گردش خون سریعتر شود باعث می‌شود خون بیشتری به مغز برسد و همچنین این میوه در حافظه نیز موثر است.

۸- سیب زمینی:
محققان استرالیایی به تازگی دریافته اند که موادی مانند کربوهیدرات‌هایی که به وفور در سیب زمینی یافت می‌شوند باعث تقویت حافظه می‌شوند.

۹- ماهی:
ماهی نیز یکی دیگر از مواد غذایی است که باعث تقویت و رشد سریع‌تر سلول‌های مغز می‌شود. در نتیجه باعث تقویت حافظه می‌شود. ماهی برای عارضه‌ی قلبی نیز مفید است.

۱۰- شکلات:
شکلات نیز یکی دیگر از موادی است که باعث تقویت حافظه می‌شود، البته بهتر است شکلات‌هایی را مصرف کنید که یا تلخ هستند و یا شکلات‌هایی را که حاوی شیر باشند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین