کد خبر: ۱۵۶۳۴۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۳
نماینده وزیر بهداشت در مناطق زلزله زده کرمانشاه گفت: وضعیت بهداشتی مناطق زلزله‌ زده قابل قبول است.
ناطقان: طیب قدیمی نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه افزود:با شکستن گرما و اقدامات پیشگیرانه صورت گرفته در حال حاضر وضعیت بهداشتی این مناطق به حد قابل قبول و نرمال رسیده است.

 وی افزود: با شرایط موجود دیگر نگران اپیدمی بیماری در مناطق زلزله‌ زده نیستیم. با روند ساخت و ساز صورت گرفته در مناطق زلزله‌زده بخشی از زلزله زدگان در خانه‌های خود مستقر شده‌اند و به تدریج جمعیت کانکس‌نشین در این مناطق در حال کاهش است.

قدیمی تاکید کرد: در این شرایط هم اکنون کمبودی در بحث سرویس‌های بهداشتی و حمام نداریمی. یکی از معضلات مناطق زلزله‎زده بحث نخاله‌ های ساختمانی است و متاسفانه جمع‌ آوری نخاله‌ها در روستاها به وضعیت ایده‌آل نرسیده و باید هرچه سریعتر در این زمینه اقدام شود

 نماینده وزیر بهداشت گفت: در شهرها هم به خاطر حجم ساخت و ساز باز هم نخاله انباشت شده وجود دارد که باید برای جمع آوری آن اقدام شود. تقریبا یک ماه از فصل گرما مانده و اوج گرما را پشت سر گذاشته‌ایم و با توجه به اقدامات پیشگیرانه صورت گرفته از جمله انجام چندین مرحله سم‌ پاشی عملا نگرانی برای بروز اپیدمی بیماری نداریم. تا اکنون اپیدمی بیماری در مناطق زلزله زده گزارش نشده و خوشبختانه اقدامات کنترلی و پیشگیرانه جواب داده و تاکنون اپیدمی بیماری نداشته ایم و احتمال می دهیم از این به بعد هم نداشته باشیم. در بحث جمع آوری روان آب‌ ها و تامین آب شرب در مناطق زلزله زده نیز به همت مسئولین هم اکنون مشکلی وجود ندارد. با توجه به نزدیک شدن فصل پاییز و سرمای هوا ، از هم اکنون اقدامات پیشگیرانه در دستور کار قرار دارد و آماده هستیم تا مانند سال گذشته بحث واکسیناسیون آنفلوآنزا را انجام دهیم تا بتوانیم مانع اپیدمی احتمالی آنفلوآنزا شویم.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین