کد خبر: ۱۵۶۴۷۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۱
معــاون آمــوزش ابتدایــی وزیر آمــوزش و پــرورش گفت : ۱۴۲ هزار نفر بازمانده از تحصیل در مقطع ابتدایی در کشور شناسایی شده است.
ناطقان: حکیم زاده صبح امروز درجمع خبرنگاران در تبریز افزود : برخی از دانش‌آموزان به دلیل مسائل فرهنگی وجود 142 هزار بازمانده از تحصیل در کشورخانواده‌ها و برخی دیگر نیز به علت تامین نشدن هزینه‌ها توسط خانواده ها مجبور به ترک تحصیل شده اند .

وی تاکید کرد : رویکرد وزارت آمــوزش و پــرورش پوشش تحصیلی تمام دانش آموزان است.

معــاون آمــوزش ابتدایــی وزیر آمــوزش و پــرورش همچنین از طرح جذب فارغ التحصیلان روستایی به عنوان معلم آموزش ابتدایی در همان روستا خبر داد و گفت : با توجه به چالش کمبود معلم در مناطق روستایی و عشایری از مهر امسال تلاش میکینم از جوانان فارغ التحصیل روستایی برای تدریس در روستاها استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد : رویکرد مجموعه معاونت آموزش ابتدایی، آموزش مهارت زندگی و اجتماعی در کنار آموزشهای علمی است.

حکیم زاده بر اجباری و فراگیر شدن پیش دبستانی در کشور تاکید کرد و افزود : آمار پوشش تحصیلی پیش دبستانی به ۷۱ درصد رسیده است.

به گفته وی ، این رقم در استان آذربایجان شرقی 86 درصد است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین