کد خبر: ۱۵۶۵۰۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۲
دبیر کل سازمان ملل متحد روز سه شنبه حمله تروریست های بوکوحرام به شمال شرقی نیجریه و کشتار دهها غیر نظامی را محکوم کرد.
ناطقان: به گزارش خبرگزاری شین هوا از نیویورک، گروه تروریستی بوکوحرام روز یکشنبه با حمله به مناطقی از شمال شرقی نیجریه، خسارات مالی و جانی زیادی به ساکنان روستایی این مناطق وارد کردند.

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد با صدور بیانیه ای در این باره، ضمن محکوم کردن این اقدام، شناسایی، بازداشت و محاکمه سریع عاملان این حمله را که دهها کشته بر جا گذاشت، خواستار شد.

وی در این بیانیه ضمن ابراز نگرانی شدید از تشدید خشونت ها در منطقه چاد، به دولت نیجریه و خانواده قربانیان این حمله صمیمانه تسلیت گفت و خواستار برخورد سریع و قانونی با این گروه تروریستی شد.

گوترش از طرح و ابتکارات ملی و منطقه ای و همچنین از تلاش های اتحادیه آفریقا برای برقراری صلح، ثبات و امنیت در مناطق آشوب زده تاکید کرد.

وی در بیانیه خود از جامعه بین المللی خواست حمایت های خود را از تلاش کشورهای حوزه دریاچه چاد در مبارزه با بوکو حرام تقویت کنند.

گروه تروریستی بوکوحرام یکشنبه شب با یورش به چند روستا در مناطق شمال شرقی نیجریه، دهها نفر را کشته و تعداد زیادی از منازل آنها را به آتش کشیدند.

بوکوحرام فعالیت خود را در کشورهای حوزه دلتای نیجر از جمله نیجریه، نیجر و کامرون و همچنین چاد گسترش داده و با استفاده از حملات انتحاری به ویژه با استفاده از زنان و کودکان، هزاران شهروند این کشورها را به خاک و خون کشیده است.

عملیات تروریستی بوکوحرام تاکنون باعث کشته شدن بیش از 20 هزار نفر و آواره شدن بیش از دو میلیون و 600هزار نفر در نیجریه شده است.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین