کد خبر: ۱۵۶۵۳۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۶
مراسم نماز عید سعید قربان در بوسنی و هرزگوین، با حضور سفراء و دیپلمات‌های کشورهای اسلامی از جمله سفیر جمهوری اسلامی ایران در سارایوو برگزار شد.
ناطقان: نماز عید سعید قربان به اقامت حسین افندی کاوازوویچ رئیس‌العلمای جامعه اسلامی بوسنی و هرزگوین در مسجد تاریخی غاری خسروبیگ  سارایوو، با حضور مقامات سیاسی و مذهبی بوسنیایی از جمله باقر عزت بگوویچ رئیس شورای ریاست‌جمهوری بوسنی و هرزگوین، صفت سفتیچ رئیس مجلس اقوام، سفراء و دیپلمات‌های کشورهای اسلامی از جمله محمود حیدری سفیر کشورمان و آحاد مسلمانان این شهر اقامه شد.

حسین افندی کاوازوویچ رئیس جامعه اسلامی و رئیس‌العلمای بوسنی و هرزگوین در خطبه‌های نماز عید قربان در مسجد غازی خسروبیگ سارایوو، با اشاره به آیه ۱۶۱ سوره مبارکه "انعام"، گفت: حضرت ابراهیم(ع) تعلقات و آنچه که به آن علاقه داشت را، در راه آن قربانی کرد و از این جهت خدا مقامی اعطاء کرد که با گذشت هزاران سال، هر ساله میلیون‌ها مسلمان در مراسم حج، به یاد اطاعت او از فرمان خداوند، قربانی نثار می‌کنند.

رئیس‌العلمای جامعه اسلامی بوسنی و هرزگوین با تبریک مجدد عید سعید قربان به مسلمانان سراسر جهان به‌ویژه مسلمانان کرواسی، صربستان، کوزوو، مقدونیه، اسلوونی و مونته‌نگرو، ابراز امیدواری کرد که مشکلات مسلمانان در تمام کشورهای اسلامی هرچه زودتر برطرف شود.

همچنین محمود حیدری، سفیر کشورمان در دیدار با رئیس‌العلمای مسلمانان بوسنی و هرزگوین که در مقر جمعیت اسلامی برگزار شد، ضمن تبریک عید سعید قربان به وی، گفت: از خداوند متعال برای جناب‌عالی، ملت بوسنی و هرزگوین و همه مسلمانان سراسر جهان، توفیق روز افزون مسئلت می‌کنم و امیدوارم عید قربان امسال به عید وحدت امت اسلامی تبدیل شود.

حسین افندی کاوازوویچ رئیس جامعه اسلامی بوسنی نیز در این دیدار با تبریک عید قربان به سفیر کشورمان، برای رهبر معظم انقلاب، دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران، آرزوی موفقیت و سربلندی کرد.
منبع: ایسنا
برچسب ها: نماز ، عید قربان ، بوسنی
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین