کد خبر: ۱۵۶۹۱۵
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷
خطیب نماز جمعه تهران گفت: امریکا و غرب همواره با ضد انقلاب‌ها و سلطنت طلب‌ها امیدوارد بودند با فشار اقتصادی بر مردم بین مردم و حاکمیت جدایی بیندازند و این امید را دارند اما آنها کور خوانده‌اند. مردم مشکلات را تحمل می‌کنند.
ناطقان: آیت الله موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، اظهار کرد: روز سه شنبه که گذشت روز شهادت سفیر امام حسین (ع) بود. یک جمله از ایشان بگویم. آنچه بر حضرت مسلم اتفاق افتاد از عجایب بود. باید این جریان مورد دقت قرار گیرد و بررسی شود و درسی برای ما باشد. وقتی حضرت مسلم وارد کوفه شد و نامه امام حسین (ع) را خواند ۱۸ هزار نفر بیعت کردند و شهر کوفه در اختیار حضرت مسلم بود. حضرت مسلم به مسجد کوفه می آمد و نماز می خواند و شهر در اختیار او بود. اما بعد چند روز وقتی نماز مغرب را خواند و از مسجد بیرون آمد هیچ کس همراه او نبود.

وی در ادامه اظهار کرد: باید دید چه ترفندی دشمن به کار برد که یک نفر با ایشان باقی نماند. تحلیل این مساله وقت زیادی می خواهد. یکی از عوامل این بود که دشمن در یاران مسلم نفوذ کرد. ابن زیاد غلامش مامور کرد تا خودش را در بین یاران مسلم جا بزند تا خبر برایش ببرد. غلام به مسجد آمد و نماز می خواند و همه فکر کردند چه آدم خوب و کم نظیری است. این نامرد خودش را به مسلم رساند و در جلسات شرکت می‌کرد و تمام جریانات را به ابن زیاد اطلاع می‌داد.

 

موحدی کرمانی تصریح کرد: نفود دشمن در انقلاب فریاد رهبر را بلند کرد و ایشان بحث ها مفصلی داشتند. نفود به دو شکل است؛گاهی فرد مامور می‌شود و نوع دوم نفوذ در فکر مسئولین است.

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: در ماجرای کوفه نیز، نفوذ دوم هم اتفاق افتاد و مردم از یزید ترسیدند. چقدر رهبر بگوید از امریکا نترسید. چقدر امام ره فرمود امریکا هیچ غلطی نمی‌تواند کند. به میدان بیایید. مردم صدای مسلسل شاه را می شنیدند و جنازه‌هایی که شاه برجا گذاشته بود می‌دیدند ولی ایستادند. با گروهی که خدا باشد پیروز است. دشمن امکانات دارد ولی خدا را ندارد.

 

وی گفت: مقام معظم رهبری چند روز پیش در خصوص اینکه آمریکا می‌تواند با ما بجنگد بیانات زیبایی فرمودند و گفتند که آمریکا نمی‌تواند با ما بجنگد. اگر می توانست با جنگ کاری را از پیش ببرد حتما می‌جنگید.

موحدی کرمانی با اشاره به بیانات رهبری در خصوص نفود دشمن بیان کرد: نفوذ یک خطر بزرگ است. گاهی به صورت فکری و گاهی به صورت فرد. مقام معظم رهبری فرمودند جنگی رخ نخواهد داد. ترامپ از هزینه کردن ۷ هزار میلیار دلار در منطقه به شدت ناراحت است چون نتوانسته غلطی کند و هزینه ماندن در کردستان سوریه را از عربستان گرفت و قصد دارد از اعراب هم هزینه امنیتشان در مقابل ایران را نیز بگیرد. امریکا جرات جنگ با ایران را ندارد و نگران امنیت صهیونیست‌ها است. آنها می دانند در روز حادثه از دور و نزدیک چه به سرشان می‌آید هزاران موشک حزب‌الله و حماس و ده هزار نیروی چند ملیتی مستقر در سوریه تلاویو را با خاک یکسان خواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به بخشی دیگر از بیانات رهبری بیان کرد: ایران امروز بیخ گوش اسراییل رسیده و کوچک ترین حماقت از سوی اسراییل و امریکا عواقب خطرناکی برای آن ها دارد. از سوی دیگرقدرت بازدارندگی ایران یعنی همان موشک‌هایی که در پی از کار انداختن آنها هستند عامل مهمی است که جرات جنگ را از آن‌ها می‌گیرد. آمریکایی‌ها به خوبی از این قدرت بزرگ ما مطلع‌اند و می دانند دوران بزن و در رو گذشته است. به خوبی از نفود منطقه‌ای ایران و ارتباطش با ملت‌ها و دولت‌ها مطلع هستند. ده هزار نیروی نظامی امریکا امروز در افغانستان و عراق و سوریه در تیررس موشک‌های ایران هستند.

موحدی در ادامه اظهار کرد: منطقه خاورمیانه منبع انرژی جهان است. آنها نگرانند شاید پای کل جهان به این ماجرا کشیده شود و جنگ جهانی ایجاد شود و قدم گذاشتن در آن همان نتیجه‌ای را که جنگ جهانی اول برای عثمانی و جنگ جهانی دوم برای امریکا و ژاپن و انگلیس و فرانسه داشت را برای امریکا رقم زند. مگر کورند آیاتولید نخستین هواپیمای بومی جنگنده و پیشرفته نسل چهار به دست نیروهای قدرتمند نمی بینند؟

وی با اشاره به بیانات رهبری در خصوص مذاکره با امریکا بیان کرد: در یک مقطع مقام معظم رهبری در خصوص مذاکره با امریکا تحلیل زیبایی بیان کرد. ایشان فرموند مذاکره چه معنی دارد. هنوز می‌خواهیم امریکا را امتحان کنیم. همه فهمیدند آنها دروغ می‌گویند. برنامه مذاکره با امریکا را در دوجمله خلاصه کردند. امریکا به مذاکره اصرار دارد. تبعا در مذاکره ایران باید تعهداتی داشته باشد. امریکا نیز باید تعهداتی کند. اما آمریکا به ایران می گوید شما اول به تعهدات عمل کنید و از ایران وقت می گیرد. سپس آنچه را که می خواهد بدست می‌آورد و دیگر خودش خارج می شود و فرار می کند.

موحدی کرمانی در پیشنهادی به مسئولان نظام بیان کرد: امریکا و غرب همواره با ضد انقلاب‌ها و سلطنت طلب‌ها امیدوارد بودند با فشار اقتصادی بر مردم بین مردم و حاکمیت جدایی بیندازند و این امید را دارند. آنها کور خوانده‌اند. مردم مشکلات را تحمل می‌کنند. اما مسئولان نیز وظیفه دارند به مشکلات مردم رسیدگی کنند. یکی از مسائل مهم کشور ایجاد پل ارتباطی دایمی بین مردم و مسئولین است تا به صورت لحظه‌ای از مشکلات مردم با خبر باشند. پیشنهاد می‌کنم روئسای سه قوه و وزرا و استانداران و شهرداران نمایندگانی تعیین کنند که در ساعتی مشخص در جایی معین حضور یابند و مشکلات و مسایل مردم را بشنوند و منتقل کنند. محل ملاقات نیز جایی نظیر مساجد باشد تا مردم بتوانند بدون مانع با آن‌ها دیدار کنند یعنی طوری برنامه ریزی شود که هر کس مشکلی دارد بداند حرفش به مسئول مورد نظر منتقل می شود.

وی در پایان گفت: مسئولین در دفاتر را نبندند و جواب تلفن‌ها و نامه‌ها را دهند. مردم گرفتار هستند شما مسئولین نظام عدل علی هستید. به درد مردم گوش کنید.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین