کد خبر: ۱۵۷۰۹۰
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۸
فرمانده دانشگاه امام حسین(ع) گفت: سال گذشته بالغ بر ۷ میلیون نفر در اردوهای راهیان‌نور شرکت و مناطق جنگی هشت سال دفاع مقدس را زیارت کردند.
ناطقان: سردار علی فضلی امروز در نوزدهمین نشست "شنبه‌های انقلاب "با موضوع "شعائر اسلامی و انقلابی" با بیان اینکه جمهوری اسلامی دارای سه اصل قرآن، عترت و مردم است، اظهار کرد: مقاومتی که در دفاع مقدس از سوی نیروهای مؤمن انجام شد، نتیجه پیروی از آموزه‌های قرآنی و اهل بیت (ع) و پیروی از رهبری مدبرانه امام خمینی (ره) بوده است.

وی با نقل خاطره‌ای از دیدار خود با امام خمینی(ره) تصرح کرد: در سال 1364 در روز ولادت امام رضا(ع) به زیارت امام خمینی(ره) رفتم در آنجا از امام شنیدم که فرمودند:" لحظه‌ای به دشمن امان ندهید."

فضلی  افزود: آیا این فرمایش امام مربوط به آن روزها بود یا برای همه ما سربازان انقلاب  برای تمام ادوار است؛ طبق تجربیات فراوان در طول انقلاب هرگاه در مقابل دشمن مستبد و مستکبر خود در هر عرصه‌ای عقب‌نشینی کردیم، شکست خورده‌ایم.

وی گفت: پس از دفاع مقدس طبق فرمایشات حکیمانه امام خامنه‌ای شاهد شبیخون و براندازی فرهنگی بودیم و اوج آن در فتنه 88 رخ داد که پادزهر تمامی این هجمه‌ها، کار فرهنگی و احیای نام شهدا در جامعه است.

فضلی با بیان اینکه اردوهای راهیان نور از موثرترین روش‌ها برای معرفی راه و رسم شهدا است، خاطرنشان کرد: اردوهای راهیان نور با بهره‌گیری از نیروهای خودجوش و کاملاً مردمی با انگیزه بالایی در مناطق جنگی و به عبارت صحیح‌تر کربلاهای ایران در حال برگزاری است.

وی افزود: هر سال به اقبال عمومی از این اردوها افزوده می‌شود، به طور مثال در سال 87، 400 هزار نفر در این اردوها شرکت داشتند در حالیکه در سال گذشته بالغ بر 7 میلیون نفر در این اردوها شرکت و مناطق جنگی هشت سال دفاع مقدس را زیارت کرده و  بالغ بر 200 هزار نفر به صورت کاملاً مردمی و مشتاقانه وظیفه خدمت به زائران را عهده گرفته‌اند.

فضلی با بیان اینکه حضور نیروهای مردمی آتش به اختیار یکی از نقاط قوت این اردوها است، گفت: 74 هزار مدیر کاروان، 26 هزار روحانی مبلغ و 30 هزار خاطره‌گو برای برگزاری اردوهای راهیان نور فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به بزرگداشت عید سعید غدیرخم اظهار کرد: نیروهایی که برگزارکننده اردوهای راهیان نور هستند از سال 89 در قالب نمایشگاهی اقدام به بازسازی واقعه غدیرخم کردند.

فضلی خاطر‌نشان کرد: سال گذشته بازسازی واقعه غدیرخم در 150 نقطه انجام شد و بیش از 70 هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کردند.

فرمانده دانشگاه تربیت پاسداری امام حسین(ع) با بیان اینکه یکی از برکات انقلاب اسلامی ترویج شعائر اسلامی است، اظهار کرد: بدخواهان انقلاب اسلامی قصد دارند شعائر اسلامی مانند عزاداری امام حسین(ع) را منحرف  کرده و در مقابل، جمهوری اسلامی را مخالف شعائر حسینی معرفی کنند در حالیکه باید در مقابل تشیع انگلیسی هوشیار بود و فریب نخورد.

منبع: تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین