کد خبر: ۱۵۷۲۹۰
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۰
دبیرکل حزب الله لبنان امروز (یکشنبه) به مناسبت سالگرد دومین آزادسازی هرمل سخنرانی کرد.
ناطقان: به نقل از المیادین، سخنرانی سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان به مناسبت دومین آزادسازی هرمل آغاز شد.

سید حسن نصرالله در مراسم روز آزادسازی دوم در هرمل گفت: من به همگی شما این عیدتان را تبریک می‌گویم. عید دومین آزادسازی، عیدی برای ملتمان، ارتش ما و مقاومتمان است.

وی عنوان داشت: عید دومین آزادسازی را معادله طلایی ارتش، ملت و مقاومت رقم زد.

دبیرکل حزب الله افزود: اگر داعش و گروه‌های مشابه آن در سوریه و در عراق پیروز می‌شدند، اوضاع چگونه می‌شد و سرنوشت تمامی کشورهای منطقه چه بود؟

سید حسن نصرالله عنوان داشت: آنچه که در منطقه ما از بیش از هفت سال قبل رخ داده است، مسئله‌ی بسیار خطرناک بوده و رخدادهایی هولناک صورت گرفته است.


وی افزود: در آن وضعیت، سرنوشت منطقه، کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و لبنان چه می‌شد؟ سرنوشت مردم لبنان و کسانی که بر پیروزی تروریست‌ها در سوریه حساب باز کرده بودند، چه می‌شد؟ آیا ندیدیم که چگونه داعش با گروه‌های مشابه خود و هم‌پیمانانش که با هم عقیده‌ای واحد داشتند، برخورد کرد، آیا نحوه رفتار جبهه النصره را ندیدیم.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: اگر امارت داعش به بعلبک و هرمل کشیده می‌شد، وضعیت مردم در این مناطق چه بود؟ برخی از افرادی که بر داعش و النصره حساب باز کردند، می‌بینند که آن گروه‌ها ریختن خون آنها را مباح می‌شمارند. ما در عیدی هستیم که از طریق آن توانستیم روستاها، مزارع و سرزمین خود را از تروریست‌ها آزاد کنیم. این مناسبتی است تا از رخدادهای صورت‌گرفته عبرت حاصل گردد.

وی افزود: ساکنان این منطقه به همراه محور مقاومت برای مقابله با تروریسم در داخل خاک لبنان یا سوریه تصمیم سریعی گرفتند. جوانان پایه و اساس هرگونه نبردی هستند که ما در آن حضور یافته‌ایم. اگر امروز بخواهیم تصمیم مشارکت در هر عملیاتی در سوریه را اتخاذ کنیم، خواهیم یافت که جوانان با یک اشاره حاضر می‌شوند. این نسل شور، آگاهی و بصیرت دارد.

دبیرکل حزب الله عنوان داشت: بحران واقعی ارتش رژیم صهیونیستی نیروهای انسانی و عدم توانایی این ارتش برای جذب جوانان است.

سید حسن نصرالله گفت: از سال ۲۰۰۶ تا به امروز آنها نتوانستند روحیه شکستی را که در وجود افسران و سربازانشان رخنه کرده است، تغییر دهند. در سال گذشته ۴۴ هزار سرباز صهیونیست به روانشناس ها مراجعه کردند.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: هفت سال است که ما در حال جنگ هستیم و نه تنها هیچ اظهار خستگی از سوی محور ما مطرح نشده است، بلکه تایید بیشتری ارائه می‌گردد.

وی افزود: احزابی که با ما در نبرد جرود دشمنی می‌کردند، پایگاه‌هایشان از ما پشتیبانی می‌کردند. ما طی تمامی سال‌های گذشته تا به امروز همچنان در جایگاه حق و حقیقت قرار داریم. هر کس که گمان کرده که می‌تواند محور ما را از طریق زیاد نشان دادن تعداد شهدا بترساند، دچار توهم شده است.

سید حسن نصرالله عنوان داشت: با تکیه بر آزادسازی دوم در بقاع و آزادسازی اول در جنوب باید بگوییم که هیچ جایی برای هیچ اشغالگری در لبنان وجود ندارد که این مسئله نتیجه اراده مردم ما و تصمیمشان برای دفاع از کشور است.

دبیرکل حزب الله تاکید کرد: آمریکا برای ممانعت از مشارکت ارتش لبنان در نبرد علیه داعش در جرود وارد عمل شد. آنانی که داعش را در سوریه و عراق شکست دادند، همان کسانی هستند که در آن مناطق جنگیدند نه آمریکایی‌ها.

وی افزود: زمانیکه نیروهای داعش در منطقه‌ای در سوریه محاصره می‌شدند، جنگنده‌های آمریکایی برای نجات آنها می‌آمدند. در جهان هیچ همپیمانی برای آمریکا وجود ندارد، چراکه آمریکا با همگان به عنوان ابزار برخورد و تعامل می‌کند.

دبیرکل حزب الله لبنان عنوان داشت: این اتاق الموک در اردن بود که گروه‌های مسلح در جنوب سوریه را هدایت می‌کرد. اینکه اتاق الموک پشت گروه‌های مسلح را در جنوب سوریه خالی کرد، بزرگترین عبرت برای این است که کسی بر آمریکا حساب باز نکند. زمانی که آمریکا استفاده کافی را از همپیمانان خود می‌برد و هدف خود را از به کارگیری آنها محقق می‌سازد، فرصتی را برای هم پیمانانش جهت فرار باقی نمی‌گذارد.

وی افزود: کردها باید در هر لحظه‌ای که ممکن است آمریکا در آن با آنها بیعت کند، هوشیار و آگاه باشند. هیچ کس نمی‌داند که آمریکایی‌ها چه زمانی سوریه را ترک خواهند کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان عنوان داشت: تمامی اطلاعات در حال حاضر نشان می‌دهد که مقدمه چینی‌های جدیدی برای نمایش شیمیایی در ادلب در حال انجام است. غرب برای یک نمایش شیمیایی آماده می‌شود تا دست به تجاوز و تعدی علیه سوریه بزند و این درحالیست که غرب در قبال جنایت‌هایی که در حق کودکان یمنی صورت می‌گیرد، سکوت اختیار کرده است.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: می‌خواهند حزب الله را مسئول وضعیت کشور معرفی کنند تا وجهه حزب الله را در مقابل جهانیان خراب کنند. ما کمترین نفوذ سیاسی را در دولت داریم. ما بزرگترین حزب در لبنان هستیم، اما کمترین مشارکت را در نظام سیاسی داریم.

وی افزود: در مسئله تشکیل دولت ما همچنان بر گفتگوی داخلی حساب باز می‌کنیم. وقت تنگ است و نباید گره‌های جدیدی را در مسئله تشکیل دولت مطرح کرد. آیا مصلحت ملی لبنان این است که آوارگان سوری با کرامت به کشور خود بازگردند یا خیر؟ آیا استفاده از گذرگاه نصیب برای صادرات تولیدات لبنان یک منفعت ملی است یا خیر؟

دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: تصمیمات دادگاه بین المللی هیچ ارتباطی به ما ندارد و من به کسانی که بر این دادگاه حساب باز کرده‌اند می گویم که با آتش بازی نکنید. محافل ۱۴ مارس می‌گویند که علت تاخیر در تشکیل دولت این است که دادگاه بین المللی تصمیماتی را علیه حزب‌الله صادر خواهد کرد.

سید حسن نصرالله افزود: دشمنان ما بر این باور هستند که جنگ با حزب‌الله دشوار بوده و فایده بخش نیست و راه حل این است که حزب الله در خاستگاه خود فرو بپاشد. دشمنان ما گمان می‌کنند در صورتی که بر حزب‌الله فشار مالی وارد کنند خاستگاه حزب‌الله از آن فاصله می‌گیرد. کمپینی از طریق پایگاه‌های اجتماعی برای بد جلوه دادن وجهه حزب الله در مقابل خاستگاه خود به راه افتاده است.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین