کد خبر: ۱۵۷۷۸۴
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۱
موسسه مک کینزی اعلام کرد تا پایان سال ۲۰۲۴، هند جای چین را به عنوان بزرگ‌ترین بازار نفت جهانی می‌گیرد.
ناطقان:به نقل از سی ان بی سی، در این گزارش آمده است تقاضای نفت هند در بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۳۵ به روزانه ۳.۵ میلیارد بشکه نفت افزایش خواهد یافت که یک سوم کل رشد تقاضای نفت در جهان است. افزایش درآمد متوسط خانوارهای طبقه متوسط هندی یکی ازاصلی ترین دلایل افزایش تقاضای نفت هند خواهد بود.

از سوی دیگر در چین که در حال حاضر بزرگترین مصرف کننده نفت جهان است تقاضای نفت در سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۳۵ کاهش خواهد یافت. کاهش تقاضای چین به دو دلیل خواهد بود: نخست افزایش منابع جایگزین انرژی نظیر برق و گاز طبیعی و دوم توسعه سامانه‌های ناوبری در چین که باعث کاهش اتلاف سوخت خواهد شد.

در هند همین حالا هم کمبود نفت وجود دارد و موسسه مک کینزی هشدار داده است پالایشگاه‌های هندی تنها ظرفیت پذیرش ۴۰۰ هزاربشکه نفت بیشتر در روز را تا سال ۲۰۲۳ خواهند داشت. مک کینزی گفته است برای آنکه هند در تامین بنزین مورد نیازش خودکفا بماند باید ۱.۷ برابر تا ۲ برابر سطح تولیدات کنونی خود را افزایش دهد.

سرنوشت اقتصاد هند با قیمت نفت گره خورده است و برای این کشور که یک وارد کننده خالص نفت است افزایش بهای نفت به معنی افزایش قیمت بنزین و آسیب به اقتصاد است.
منبع: تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین