کد خبر: ۱۵۸۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۳
متخصص گوش، حلق و بینی با اشاره به علل بروز سرگیجه‌های روزانه درباره درمان این عارضه توصیه‌هایی کرد.
ناطقان: محمد پور حاجی غلامی متخصص گوش، حلق و بینی؛ درباره اختلال سرگیجه‌های وضعیتی و علت بروز آن اظهار کرد: سرگیجه یکی از شایع‌ترین علل مراجعه بیماران به پزشک است و اغلب سرگیجه‌های خوش خیم به علت وجود مشکلی در گوش داخلی ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: اختلال سرگیجه‌های وضعیتی معمولا به این صورت است که فرد با یک تغییر وضعیت ناگهانی به خصوص با خوابیدن به یک طرف و چرخاندن ناگهانی سر،  دچار سرگیجه شدید می‌شود؛ این سرگیجه اغلب بعد از مدت کوتاهی بهبود یافته و عوارضی مثل حالت تهوع، وزوز گوش و کاهش شنوایی به همراه ندارد، اما معمولا با تکرار این وضعیت  شاهد عوارض مذکور است.

آغاز شیوع عارضه از 30 سالگی

پور حاجی غلامی بیان کرد: شیوع این بیماری در بین خانم‌ها و آقایان تقریبا یکسان است و غالبا در بزرگسالان و افراد بالای 30 سال مشاهده می‌شود.

این متخصص گوش، حلق و بینی با اشاره به اینکه ریشه این بیماری در گوش داخلی است تصریح کرد: برخی منابع علت بروز این‌گونه سرگیجه‌ها را به دلیل وجود سنگریزه‌هایی در گوش داخلی می‌دانند در واقع تصور می‌کنند انجام برخی حرکت‌ها منجر به جابجایی این سنگریزه‌ها و ایجاد سرگیجه می‌شود.


وی با تاکید به بهبودی خود به خودی بیمار در برخی موارد افزود: معمولا درمان این بیماری علاوه بر مصرف دارو با درمان فیزیوتراپی همراه است؛ هدف از انجام این درمان انباشته کردن سنگریزه‌های نام برده در بخشی از گوش است که حرکت نکند تا  سرگیجه ایجاد نشود.

پور حاجی غلامی با اشاره به تاثیر گذاری ضربه بر شروع این بیماری یادآوری کرد: نباید سرگیجه را با حالتی که آن را منگی می‌نامیم اشتباه گرفت در سرگیجه فرد ، خودش یا محیط اطراف در حال چرخیدن است، اما در منگی، چشمان فرد سیاهی می‌رود یا احساس سنگینی می‌کند که علت‌های متعددی بر مورد دوم اثر گذار است و صرفا بر اثر اختلال گوش داخلی نیست.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین