کد خبر: ۱۵۸۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹
«مطلبی که ما در روزنامه خبرورزشی کار کردیم، چیز جدیدی نیست. ما فقط نوشتیم آن ماجرایی که نسبت داده بودند به آقای کریمی دوباره توسط پرسپولیسی‌ها نبش قبر شده و دارند به آن استناد می‌کنند.»
ناطقان: روزنامه اعتماد نوشت: «صبح دیروز خبری مثل بمب فضای مجازی را ترکاند. خبر آن قدر شوکه‌کننده بود که انتظار می‌رفت بلافاصله همه را به اظهار نظر وادارد. اتفاقی که افتاد و از هواداران فوتبال تا مربیان و داوران و پیشکسوتان در مورد خبری که به نقل از روزنامه خبر ورزشی در فضای مجازی منتشر شده بود، حرف زدند؛ خبری که می‌گفت: یکی از کمک‌داوران جنجالی اعتراف کرده که در داربی ٦٩ از پرویز مظلومی ١٦ میلیون تومان رشوه گرفته تا پرسپولیس را بازنده کند. کافی بود کمی به حافظه‌مان فشار بیاوریم تا آن بازی را به یاد بیاوریم یا در گوگل سرچ کنیم داربی ٦٩.

فصل ٩٠-١٣٨٩. پرسپولیس با سرمربی‌گری علی دایی و استقلال با حضور پرویز مظلومی روی نیمکت به مصاف هم رفتند. دقیقه ٦ آن بازی محمد نوری موفق شد دروازه استقلال را باز کند که کریمی کمک‌داور بازی با پرچم زدن اعلام کرد که آن گل آفساید بوده. گلی که تصاویر آهسته نشان دادند در شرایط کاملا صحیح به ثمر رسیده و کمک‌داور اشتباه کرده. آن بازی با برتری استقلال با تک گل دقیقه ٩١ فرهاد مجیدی به پایان رسید. آن اشتباه و این اعتراف وقتی در کنار هم قرار گرفتند همه‌ چیز را جور کرد که عده‌ای خبر منتشر شده را بپذیرند و آن را باز نشر کنند؛ بازنشری که باعث شد پرویز مظلومی اعلام کند از علیرضا کریمی بابت اظهاراتش مبنی بر دریافت ١٦ میلیون تومان پول و یک عدد ال‌سی‌دی شکایت خواهد کرد. کریمی بگوید از خبر ورزشی شکایت می‌کند، پرسپولیسی‌ها فریاد وااسفا سر بدهند و عده‌ای روز سه‌شنبه را روز مرگ داوری ایران بدانند و خلاصه اوضاع حسابی به هم بریزد. برای این که بفهمیم اصل ماجرا چه بوده مصاحبه کوتاهی با مهدی هژبری، سردبیر روزنامه خبرورزشی داشتیم تا ببینیم اصل ماجرا چه بوده.

جناب هژبری در مورد جنجال به وجود آمده از مطلبی که منتشر کردید، توضیح می‌دهید؟ ماجرای کمک داور و ١٦ میلیون تومان و...

خیر. ما منتشر نکردیم. اصل ماجرا از این قرار است که بعد از مصاحبه آقای قهرمانی با برنامه فرمول‌١ که گفت من گل مردود راه‌آهن به استقلال را عمدا پذیرفتم چون تماشاچی‌ها فحاشی می‌کردند، هواداران استقلال در فضای مجازی شروع به بزرگنمایی ماجرا و مظلوم نمایی می‌کنند و می‌گویند: ببینید همیشه حق تیم ما خورده می‌شود! ما باید آن فصل قهرمان می‌شدیم و قهرمانی نگذاشت قهرمان شویم! در حالی که آن ماجرا اصلا ربطی به سال قهرمانی استقلال نداشت. آن بازی که قهرمانی از آن صحبت می‌کند مربوط به سال ٨٥ می‌شود که استقلال چهارم شد و سایپا قهرمان! در جواب اینها هواداران پرسپولیس در یکی از کانال‌های پرمخاطب‌شان مطلبی را منتشر می‌کنند که اگر قهرمانی گل مردود را علیه استقلال قبول کرده، کمک داور داربی ٦٩ هم اعتراف کرده بود که گل محمد نوری را عمدا مردود اعلام کرده چون رشوه گرفته بوده. اصل این مطلب را ٦ سال پیش خبرگزاری «شفقنا» کار کرده بود به عنوان خبری که شنیده بود. همان موقع مرتضی کریمی از شفقنا شکایت می‌کند و خبرگزاری می‌گوید من منبعی ندارم و این صرفا یک نقل قول بوده و پرونده مختومه شد.

مطلبی که ما در روزنامه خبرورزشی کار کردیم، چیز جدیدی نیست. ما فقط نوشتیم آن ماجرایی که نسبت داده بودند به آقای کریمی دوباره توسط پرسپولیسی‌ها نبش قبر شده و دارند به آن استناد می‌کنند. امروز هم آقای کریمی تماس گرفت و گفت که من همان موقع هم این اعتراف را نکرده بودم و نقل قول دروغ بوده، اگر من رشوه گرفته بودم و اعتراف هم کرده بودم آیا قانون دست از سر من برمی‌داشت؟ ما هم قرار شد در شماره بعدی روزنامه صحبت‌های کریمی را منعکس کنیم. داستان از این قرار است. ما مطلب جدیدی ننوشتیم. این دعوایی است بین هواداران قرمز و آبی. استقلالی‌ها به اعتراف محسن قهرمانی استناد می‌کنند، پرسپولیسی‌ها هم برای این که دستاویزی داشته باشند آن ماجرای قدیمی را دوباره مطرح کردند؛ ماجرایی که از روز اول هم کذب بوده. ما چیزی از خودمان درنیاوردیم. اتفاقا چون بچه‌ها می‌دانستند که ماجرا از اصلش اثبات نشده بوده اسم کریمی را توی تیتر نیاوردند و عمدا نوشتند که اعترافات کمک داور جنجالی نبش‌ قبر شد.»

منبع: ایسنا
برچسب ها: رشوه ، کمک داور ، دربی
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین