کد خبر: ۱۵۹۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۵
حدود ۳۰ سالگی اولین چروک ها ظاهر می شود، کبودی و گودی چشم ها افزایش می یابد، به حدی که کمبود رنگدانه ها می تواند باعث برهم خوردن رنگ چهره شود.
ناطقان: برای جوان ماندن، پوست تان را با کرم مناسب مرطوب نگه دارید.
پوست ۳۰ ساله ها
در واقع از این سن به بعد بازسازی سلول های تولید کننده پوست ، کاهش می یابد. به علاوه، همواری پوست کم می شود و این حالت در زمان خستگی زودتر به چشم می آید.
یک بار در هفته از صمغ گیاهی روی پوست تان استفاده کنید، این کار بازسازی سلولی را تقویت می کند.از ماسک های مخصوص درخشان کننده نیز برای بازگرداندن روشنایی پوست استفاده کنید.
معضل کبودی و گودی دور چشم
باز هم در 30 سالگی است که کبودی و گودی دور چشم اهمیت می یابد. از آن جا که این بخش از صورت، بسیار ظریف و حساس است و روی چهره تأثیر می گذارد، نشانه های افزایش سن و خستگی را به خوبی نشان می‌دهد.
اگر گفته می شود که یک زن دیگر هرگز مانند 30 سالگی اش زیبا نیست، فقط به دلیل چین و چروک های ریز نیست (خطوط باریک اطراف چشم ها و دهان) بلکه دلیلش اولین چین و چروک هایی است که خود را در برخی مناطق نشان می دهد.
با لکه های قهوه ای مبارزه کنید
۳۰ سالگی آغاز دوره ای است که پوست ملانین کمتری تولید می کند و این دلیلی است برای کارکرد نامناسب رنگدانه ها در این دوره ، سپس لکه های قهوه ای اطراف چشم ها ، لب ها و روی پیشانی (طی دوران بارداری یا به دلیل مصرف قرص های ضدبارداری یا قرارگرفتن در معرض آفتاب) ظاهر می شوند.
جلوگیری از چرب شدن مو
بعضی از افراد دچار چربی زیاد مو هستند و فرقی هم نمی‎‏کند که موها کوتاه یا بلند باشد اما شیوه‌هایی ساده برای جلوگیری از چرب شدن مو وجود دارد که به آن‏ها اشاره می‏کنیم.
*شستن مو: اگر موهای چربی دارید باید موهای خود را در فواصل کم بشویید. توصیه می‎شود هر ۲ یا ۳ روز موهای خود را بشویید. باید دنبال شامپویی باشید که چربی اضافه را بگیرد نه این که کل چربی مو را بگیرد و مو و پوست سر را خشک کند.
*نرم کننده‏ ها را به ریشه مو نزنید: از نرم کننده برای تغذیه نیمه پایینی موها استفاده کنید. اگر موها خیلی چرب باشد باز هم لازم است از نرم کننده‎‌ها برای تغذیه نیمه پایینی مو استفاده شود. یادتان باشد نباید نرم کننده را به ریشه مو بزنید.
*خیلی برس نکشید: فقط موهای خود را با برس مرتب کنید، برس کشیدن زیاد می‌‎تواند غدد چربی را تحریک کند که در پی آن، چربی موهای شما بیشتر می‌شود.

برای معالجه این لکه ها، باید از پوست تان با یک کرم ضدآفتاب یا یک کرم حاوی ویتامین A یا هیدروکینون که به طور موقت جلوی تولید رنگدانه ها را می‌گیرد، محافظت کنید.





منبع:سلامت نیوز
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین