کد خبر: ۱۵۹۴۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۸
رئیس فراکسیون امید شرط ماندگاری یک جریان سیاسی را تحمل،صبر ، بردباری و امید دانست و تاکید کرد:گاهی برای پیگیری مطالبات خود نیاز است فریاد بزنیم و گاهی هم باید سکوت کرد .اما نباید هیچگاه فرصت طلبی کرد چرا که فرصت طلبی یک جریان سیاسی خیانت به رای مردم است.
ناطقان:«محمدرضا عارف»، رئیس فراکسیون امید، در دیدار با اعضای حزب همبستگی دانش آموختگان ایران با گرامی داشت یاد و خاطره آیت الله سید محمود طالقانی بر ضرورت شناساندن ابعاد مختلفی شخصیتی چهره‌های برجسته انقلاب از جمله آِیت‌الله طالقانی به نسل جوان تاکید و گفت: یکی از ویژگی های بارز آیت الله طالقانی باور ایشان به نسل جوان بود و این قشر از جامعه هم علاقه خاصی به آیت الله طالقانی داشت و با هدایت‌های ایشان در مبارزات انقلاب شرکت می کردند.متاسفانه بعد از درگذشت آیت الله طالقانی ابعاد مختلف شخصیتی ایشان برای نسل جوان بازگو نشد و باید بیش از گذشته روش و منش آیت الله طالقانی الگو قرار بگیرد.


وی با یادآوری نگاه آیت الله طالقانی به احزاب و جمعیت ها ،تاکید کرد: آیت الله طالقانی در طول حیات سیاسی‌اش از جمعیت‌ها و احزابی که بر اساس عقاید و سنن ملی و مذهبی و خواست عموم مردم توسط افراد مؤمن و مخلص شکل گرفته، تا زمانی که از اصول اولیه و هدف مقدس خود منحرف نشده بودند، حمایت و پیشتیبانی می‌کرد و حضور احزاب در یک نظام سیاسی را باعث پویایی آن نظام می دانست.

رئیس فراکسیون امید قائم به شخص بودن احزاب را یکی از چالش های اصلی کارکرد حزبی در کشور دانست و خاطرنشان کرد:اگر در کشور چند حزب فراگیر داشتیم ضرورتی به تشکیل جبهه هایی همچون شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان احساس نمی شد البته در آِینده چاره ای جز تشکیل احزاب فراگیر نداریم و باید جبهه های سیا، نخبگان و احزاب به این سمت حرکت کرده و تلاش کنند بر اساس مشترکات و با هدف انسجام بخشی ،رسیدن به احزاب فراگیر را پیگیری کنند.

اصلاح طلبان در سال 92 مانع از تداوم عقب گرد در اهداف انقلاب شدند

وی به تلاش برخی جریانات برای حذف اصلاح طلبان و تحمیل فاصله بین این جریان سیاسی با حاکمیت بعد از حوادث سال 88 اشاره کرد و گفت:در دهه 90 علی رغم تلاشهایی که برای حذف اصلاح طلبان از حاکمیت انجام شد اما با تشخیص درست راه و مسیر،جریان اصلاح طلب بعد از یک دوره رخوت و عزلت نشینی که بخشی از آن به دلیل فشارها و تهدیدهای صورت گرفته به این جریان تحمیل شد در انتخابات سال 92 فعالانه حضور پیدا کرد و مانع از تداوم عقب گرد در اهداف انقلاب شد.

رقیب جریان اصلاحات نشان داده نمی تواند پاسخگوی مطالبات مردم باشد

عارف تاکید کرد:رقیب جریان اصلاحات نشان داد نمی تواند پاسخگوی مطالبات مردم باشد در حالیکه اصلاح‌طلبان کارآمدی خود را در ادوار مختلف نشان دادند به همین دلیل باید در صحنه بمانیم و تاثیر گذار باشیم و با مسئولیت پذیری،مطالبات مردم را در همه زمینه ها بخصوص در زمینه مسایل اقتصادی،معیشتی و اشتغال جوانان و آسیب‌های اجتماعی پیگیری کنیم.

چرا حاضر نیستند از عملکرد کاندیدای مورد حمایت خود دفاع کنند؟

وی تصریح کرد:کسانیکه شبانه روز در تبلیغات خود به دنبال القاء ناکارمدی جریان اصلاحات هستند حداقل این شجاعت را داشته باشند و بگویند زمانیکه خود در راس کار بودند چه دستاوردهایی داشتند ؟کسانیکه در انتخابات سال 84 و 88 از نامزد انتخاباتی خود در انتخابات ریاست جمهوری حمایت کردند چرا حاضر نیستند از عملکرد کاندیدای مورد حمایت خود دفاع کنند؟این نوع رفتار اوج بی صداقتی و شفاف نبودن با مردم است.

گاهی برای پیگیری مطالبات نیاز است فریاد بزنیم و گاهی هم سکوت کنیم

رئیس فراکسیون امید شرط ماندگاری یک جریان سیاسی را تحمل،صبر ، بردباری  و امید دانست و تاکید کرد:گاهی برای پیگیری مطالبات خود نیاز است فریاد بزنیم و گاهی هم باید سکوت کرد .اما نباید هیچگاه فرصت طلبی کرد چرا که فرصت طلبی یک جریان سیاسی خیانت به رای مردم است.

در پیگیری مطالبات مردم با هیچ کسی تعارف نداریم

وی با بیان اینکه  اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 و 96 به درستی عمل کردند،گفت:ما(اصلاح طلبان) در حمایت از آقای روحانی به وظیفه خود عمل کردیم  و از حمایت هایی که از ایشان انجام دادیم پشیمان نیستیم البته در پیگیری مطالبات مردم با هیچ کسی تعارف نداریم و وظیفه ملی و تشکیلاتی خود را انجام می‌دهیم و امیدواریم با تلاش بیشتر دولت و همکاری همه نهادها و جریانات با دولت،وضعیت اقتصادی کشور بهبود یابد.

در دور جدید شورای عالی اصلاح طلبان شاهد تاثیرگذاری بیشتر این شورا خواهیم بود

عارف با اشاره به برخی حملاتی که به شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان می شود ،گفت:عده ای تصور می‌کنند با تخریب یک یا چند نفر کل جریان اصلاحات از بین می رود در حالیکه این جریان قائم به شخص نیست و مطمئنا در دور جدید شورای عالی اصلاح طلبان شاهد تاثیرگذاری بیشتر این شورا خواهیم بود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین