کد خبر: ۱۵۹۴۸۵
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۳
جان کری:
وزیر خارجه اسبق آمریکا در دفاع از برجام، این توافق را «قدرتمندترین، پاسخگوترین و شفاف‌ترین توافقنامه هسته‌ای جهان» توصیف کرد و با اشاره به اینکه منتقدان برجام در ایران آمریکا را غیرقابل اعتماد میخواندند، گفت: «ترامپ ثابت کرد که آن‌ها درست میگفتند.»
ناطقان: «جان کری» وزیر خارجه اسبق آمریکا روز یکشنبه بار دیگر از سیاست دولت کنونی این کشور در قبال ایران انتقاد کرد و نسبت به تبعات ادامه مسیر کنونی توسط کاخ سفید هشدار داد.

وی که در برنامه «جی.پی.اس» شبکه «سی.ان.ان» به میزبانی «فرید زکریا» صحبت می‌کرد، رویکرد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در قبال ایران را «خطرناک و ناصواب» توصیف کرد.

کری که در دولت سابق آمریکا مسئول اصلی مذاکره با ایران و حصول توافق هسته‌ای بود، با انتقاد از خروج آمریکا از برجام، گفت: «فکر می‌کنم این اقدام بسیار خطرناک و ناصوابی است که مبتنی بر هیچ راهبرد جامعی نیست.»

وزیر خارجه اسبق آمریکا در دفاع از برجام، این توافق را «قدرتمندترین، پاسخگوترین و شفاف‌ترین توافقنامه هسته‌ای جهان» توصیف کرد و با اشاره به اینکه منتقدان برجام در ایران آمریکا را غیرقابل اعتماد می‌خواندند، گفت: «دونالد ترامپ ثابت کرد که آن‌ها درست می‌گفتند.»

این سناتور سابق آمریکایی این هفته کتابی را منتشر کرده که یک فصل آن به جزئیات مذاکرات هسته‌ای با ایران اختصاص دارد. وی به بهانه انتشار این کتاب اخیرا مصاحبه‌های متعددی داشته و در تمام این گفت‌وگوها از سیاست‌های دولت کنونی آمریکا انتقاد کرده است.

کری ۷۴ ساله یکی از گزینه‌های احتمالی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ به شمار می‌آید. ترامپ هفته گذشته در واکنش به احتمال نامزدی کری، او را «پدر توافق با ایران» توصیف کرد و گفت از اینکه کری ممکن است در انتخابات نامزد شود خوشحال است، چراکه در آن صورت اوضاع «برای من واقعا خوب» خواهد بود.

ترامپ که بارها برجام را توافقی «افتضاح» و «فاجعه‌بار» توصیف کرده، اردیبهشت ماه امسال رسما آمریکا را از توافق هسته‌ای خارج کرد. او با بیان اینکه این توافق نتوانسته ایران را محدود کند، فرمان‌هایی را برای احیای تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران امضا کرده است. برجام که در سال ۲۰۱۵ با مشارکت ایران و گروه ۱+۵ (آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان) به دست آمد، در شورای امنیت سازمان ملل متحد مورد تایید قطعنامه ۲۲۳۱ قرار گرفته است.

منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین