کد خبر: ۱۵۹۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۲
دولت ژاپن اعلام کرد شمار قربانیان زلزله 6.7 ریشتری روز پنجشنبه جزیره هوکایدو در شمال این کشور به 46 کشته و 660 زخمی افزایش یافته است.
ناطقان: تلویزیون 'ان.اچ.کی' روز دوشنبه گزارش کرد بیشترین تلفات در شهر 'آتسوما' جایی که رانش های بزرگ زمین منجر به کشته شدن 36 تن شد، ثبت شده است.

این رانش ها موجب تخریب خانه ها شد و لایه ضخیمی از گل و لای را بر روی جاده ها و شالیزارهای برنج برجای گذاشته است.

یک زمین لرزه به قدرت 6.7 ریشتر روز پنجشنبه ساعت 3:48 بامداد به وقت محلی شهر 'ساپورو' در 65 کیلومتری جنوب شرق توکیو را لرزاند.

سرکنسولگری کره جنوبی در ساپورو می گوید که حدود پنج هزار شهروند این کشور از زمان وقوع زلزله، در مراکز تخلیه و دیگر مکان ها اسکان یافته اند.

'یوشیهید سوگا' دبیر کابینه دولت ژاپن هم اعلام کرد همه افراد ناپدید شده پیدا شده اند.

او گفته است حدود 40 هزار نفر از جمله افسران پلیس و ماموران آتش نشانی در عملیات پاکسازی مناطق زلزله زده فعالیت می کنند.

با این حال دولت می گوید تلاش هایی برای حمایت از گردشگران خارجی که در مناطق زلزله زده هوکایدو بسر می برند در حال انجام است.

وزارت خارجه کره جنوبی برای گردشگران این کشور در فرودگاه 'نیو چیتوسه' یک میز اطلاعات به راه انداخته است پروازهای بین المللی این فرودگاه، روز شنبه دو روز پس از زلزله قدرتمند هوکایدو، از سر گرفته شد.

این میز اطلاعات به بسیاری از گردشگران کمک می کند از برنامه پرواز خود اطمینان حاصل کنند در این میز مواد غذایی اولیه نیز به مراجعین داده می شود.
منبع: ایرنا
برچسب ها: قربانیان ، زلزله ، ژاپن
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین