کد خبر: ۱۵۹۷۱۸
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳
لاریجانی:
رئیس مجلس با بیان اینکه ملت ایران در مقابل ترامپ یزیدی ایستادگی میکند، گفت: در این شرایط باید تدبیر کنیم که به معیشت مردم توجه خاص شود و جلوی عربده‌کشی آمریکا بایستیم، مسئله آنها انرژی هسته‌ای نیست بلکه به زانو درآوردن ماست.
ناطقان: علی لاریجانی که صبح امروز به شهرستان لارستان سفر کرده است، در همایش تقدیر از خادمین و خیرین حسینی با بیان اینکه آفرین بر شما که برای احیای شعائر حسینی همت کرده‌اید، گفت: قیام و سیره امام حسین (ع) مورد عجیبی است؛ اگر به اعمال روزهای خاص بنگرید زیارت امام حسین(ع) در همه آنها آمده است.

رئیس قوه مقننه با اشاره به اینکه در ایام خاص که خداوند توجه ویژه به بندگان دارد، از آنها می‌خواهد که به امام حسین (ع) تمسک کنند، ادامه داد: ائمه اطهار واسطه فیض هستند و مانند زنجیره‌هایی به هم پیوسته واسطه فیض محسوب می‌شوند اما در مورد تمسک به امام حسین (ع) در روزهای خاص یک سرّ وجود دارد.

لاریجانی با تأکید بر اینکه شما خیرین بهترین و سریع‌ترین راه را برای رسیدن به حق انتخاب کرده‌اید، عنوان کرد: شنیده‌ام در لارستان در حوزه‌های مختلف خیرین فعالیت می‌کنند، مانند: ساخت بیمارستان‌ها و مدارس، این موضوع نشان از هم سرنوشتی این جامعه دارد.

وی  ادامه داد: جامعه‌ای که به سرنوشت یکدیگر حساس باشد، دارای استقامت هستند و جوامعی که تعلقات عاطفی در آنها کم شده باشد حتی برای تشکیل نیروی نظامی نیز مجبور به گرفتن مزدور هستند همانند اتفاقی که در آمریکا رخ می‌دهد، اما جامعه‌ای که هم سرنوشتی و طریقی مانند انقلاب اسلامی داشته باشد و ولایت فقیه رکن آن باشد در مقابل طوفان‌ها ایستادگی می‌کند، شماها می‌دانید که از ابتدای انقلاب چه فراز و فرودهایی در این مسیر قرار داده‌اند اما چون جامعه اهل ولایت بود و هم‌پیمانی در درون و راه آنها وجود داشت عامل پیروزی آنها شد، در جنگ همه افراد درگیر جنگ بودند و این موضوع نشان‌دهنده این بود که با همه هستی انقلاب و مسیر استقلال آن را قبول دارند.

لاریجانی اضافه کرد: این انقلاب ثمره حرکت امام حسین (ع) است و این حرکت باعث حیات داشتن جامعه ما است و باید قدر محرم را دانست.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرایط ما در ایران متفاوت شده و زورگویی‌های غربی‌ها برای ایجاد شکست در انقلاب است، اما آنها اشتباه می‌کنند و ملت ایران در مقابل ترامپ یزیدی ایستادگی می‌کند، گفت: در این شرایط باید تدبیر کنیم که به معیشت مردم توجه خاص شود و جلوی عربده‌کشی آمریکا بایستیم، مسئله آنها انرژی هسته‌ای نیست بلکه به زانو درآوردن ماست اما تفکر شیعه، تفکر استقامت و ایستادگی است.

رئیس قوه مقننه با اشاره به اینکه در این دوره باید همگان تلاش بیشتری داشته باشند و همه افرادی که اختلاف نظر دارند باید بدانند که امروز، روز اختلاف نظر نیست و باید بر روی اصل ولایت، تفکر امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری ایستادگی کنند، ادامه داد: برای آبادانی و استقامت ایران روی اصول تمرکز کنیم، اینجا بحث ایران، انقلاب اسلامی و میراث حسینی مطرح است، آنها با حرکت ریشه‌ای تشیع مشکل دارند و نظر آنها این است که ایران در دست آنها باشد، فشار را بر روی مردم می آورند و قصد دارند راه حسینی را از آنها بگیرند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: تلاش ما در مجلس و دولت این است که دوره فعلی با صلابت طی شود و تلاش می‌کنیم فشارها را بر اقتصاد کشور کاهش دهیم.

در پایان این مراسم از خیرین حسینی توسط رئیس مجلس شورای اسلامی تجلیل به عمل آمد.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین