کد خبر: ۱۵۹۷۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶
عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهرتهران در مورد پرونده شهرسازی فردی که خودسوزی کرده بود پاسخ داد.
ناطقان: زهرا نژاد بهرام صبح امروز در نشست خبری که پیرامون عملکرد یک ساله کمیسیون معماری و شهرسازی برگزار شد در مورد موضوع بافت فرسوده در پایتخت گفت: موضوع بافت فرسوده در پایتخت متعلق به امروز و دیروز نیست و در سال‌های متمادی شاهد آن هستیم که بافت شهری به فرسوده بدل شده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه طرح بازآفرینی شهری در سال ۹۴ آغاز شد و در پنج کارگروه فعالیت خود را آغاز کرد، گفت: متاسفانه مسئله چگونگی سندهای مالکیت و همچنین مسئله تجمیع قطعات کوچک و چگونگی تعیین مالکیت آن به مسئله‌ای بدل شده است که سرعت نوسازی را کاهش می‌دهد و به همین دلیل رویکرد دفاتر خدمات الکترونیک شهر تنها می‌تواند تسهیلگری باشد.

نژاد بهرام در مورد پرونده شهرسازی فردی که مقابل شورای شهر خودسوزی کرد، گفت: پرونده این فرد مربوط به دوره مدیریت شهری قبلی است و با توجه به تغییر کاربری که توسط این فرد در ملک مذکور انجام شده بود، مدیریت قبلی پیشنهاد می‌دهد که این فرد رضایت ذینفعان را به دست بیاورد و همچنین با توافق این فرد با همسایه خود مبلغی را برای تغییر کاربری ملکش واریز می‌کند.

وی با بیان اینکه این فرد پس از ارائه توافق با ذینفعان و همچنین جلب موافقت شورای معماری منطقه برای دریافت سند اقدام می‌کند اما صادر نمی‌شود، گفت: با توجه به فوت یکی از ذینفعان و عدم موافقت ورثه، شهرداری در دوره جدید تمایلی به تغییر کاربری نشان نمی‌دهد و شهرداری در حد ابلاغیه به این فرد موارد فوق‌الذکر را اعلام می کند اما این فرد تاب نمی‌آورد و خودسوزی می‌کند.

عضو شورای شهر  با بیان اینکه با این حال سوالاتی مطرح است، گفت: چرا در دوره مدیریت قبلی شهر پس از دریافت پول و پذیرش شورای معماری اقدامات این فرد برای دریافت سند بی نتیجه می‌ماند؟ علت تاخیر چه بوده است؟ چرا پایان کار در دوره قبل صادر نشده است؟.

نژاد بهرام همچنین در مورد سرانجام گود برج میلاد نیز با بیان اینکه نیروی انتظامی در مورد گود برج میلاد جوابیه‌ای را به شورای شهر ارسال کرده است، گفت: اعضای شورا و هم کمیسیون شهرسازی از دو معاونت مالی و شهرسازی می‌خواهند که با توجه به اتمام مهلت سازه نگهبان نسبت به تعیین تکلیف این مهم اقدام کند.

نژادبهرام در مورد بسته شدن درهای باغ ملی به روی مردم گفت:  شهرداری در حوزه باغ ملی هزینه‌های زیادی کرده تا مردم از این فضا استفاده کنند اما هر از چندگاهی به بهانه‌های مختلف درهای آن را می بندد و متاسفانه باید اعلام کنم که دستگاه‌های اجرایی تعهدات قبلی خود را در زمان اجرا فراموش می‌کنند و تمام سعی خود را خواهند داشت تا مشکل ایجاد کنند.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین