کد خبر: ۱۵۹۸۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۰
با نزدیک شدن به پایان فصل تابستان، خیلی از ما تیره شدن پوست را تجربه کرده‌ایم. تیرگی که به‌نظر می‌رسد با هیچ کرم و محلولی خوب نمی‌شود. علاوه بر استفاده مداوم ضد آفتاب که بیشتر از هر روشی مانع تیره شدن پوست می‌شود با بعضی از روش‌های خانگی هم می‌شود پوست را روشن کرد، این جا چند روش خانگی و ساده را می‌خوانیم.
ناطقان: لایه‌برداری با دست و بدون استفاده از دستگاه، واقعاً به روشن شدن پوست کمک می‌کند. این روش سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و پوست تازه را از زیر لایه رویی بیرون می‌کشد. این پوست تازه که هنوز تحت تأثیر اشعه آفتاب قرار نگرفته است، روشن‌تر از پوست فعلی‌تان خواهد بود.


ماسک لیمو استفاده کنید

لیمو با ویتامین «سی» و خاصیت اسیدی خود تأثیر قابل توجهی بر روشن شدن پوست صورت دارد. یک نصف لیوان آب لیمو را با نصف لیوان آب خنک ترکیب کنید و با پنبه روی صورتتان بمالید، بیست دقیقه بگذارید و بعد بشویید. اگر روی پوستتان احساس خارش کردید از این روش استفاده نکنید.

سیب‌زمینی هم مانند لیمو دارای میزان بالای ویتامین «سی» است

چندبار در هفته سیب‌زمینی را به‌صورت ماسک روی صورت بگذارید تا خشک شود و بعد آن را بشویید و خاصیت روشن‌کنندگی را حس کنید. این ماسک می‌تواند به‌صورت رنده‌شده، لایه لایه یا آب سیب‌زمینی تهیه شود.

ماسک زردچوبه استفاده کنید


‌ شاید فکر کنید زردچوبه پوست را زرد می‌کند اما بعد از شستن کامل، این گیاه موجب از بین رفتن تیرگی پوست می‌شود. اگر پوست چربی دارید حتماً از ماسک زردچوبه استفاده کنید.
۲ قاشق چایخوری پودر بلغور جوی دوسر و کمی زردچوبه را با هم مخلوط کنید، چند قطره آب‌لیمو به مخلوط‌تان اضافه کنید، حواس‌تان باشد نباید خمیرمان خیلی شل شود. یک لایه از خمیر روی پوست بگذارید و صبر کنید تا خشک شود سپس با آب بشویید، یادتان باشد هنگام شست‌و‌شو، با حرکات دورانی پوست را ماساژ دهید تا سلول‌های مرده پوست تمیز شوند.


‌ ‌ لبنیات برای روشن‌سازی پوست

از ماست ساده یا شیر استفاده کنید. هردوی اینها اسیدهای آلفا هیدروکسی دارند که می‌توانند لایه‌بردار پوست باشند. شیر را با بلغور جوی دوسر مخلوط کنید تا یک خمیر نسبتاً شل به‌دست آورید. ماسک را روی پوست‌تان بگذارید، این ماسک را هم بعد از ۲۰ دقیقه بشویید و یادتان باشد حرکات دورانی هنگام شست‌و‌شو را درباره همه ماسک‌های دارای بلغور جوی دوسر انجام دهید.





منبع:سلامت نیوز
برچسب ها: ماسک ها ، تابستان ، پوست
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین