کد خبر: ۱۵۹۸۸۶
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۹
نیک‌اقبال ادامه داد: حساسیت و عفونت لبه پلک از شایع‌ترین عفونت‌های چشمی بوده که با قرمزی، خشکی، ترشح و سوزش چشمی همراه است.
ناطقان: امین‌الله نیک‌اقبال عضو هیأت مدیره انجمن چشم‌پزشکی ایران در نشست خبری بیست و هشتمین کنگره چشم‌پزشکی، اظهار داشت: بینایی‌سنج‌ها و عینک‌فروشان از جمله صنوفی هستند که می‌توان به انجام کار تیمی با نظارت  چشم‌پزشکان، خدمات بسیار خوبی را به بیماران ارائه داد و در واقع پرستاران و این دو صنف دیگر نیز فعالیت آنها زیر نظر چشم‌پزشکان است.

عضو هیأت مدیره انجمن چشم‌پزشکی ایران در مورد عفونت‌های چشمی اظهار داشت: عفونت پوست، پلک، مژه، غدد اشکی و کره چشم می‌تواند به طور کلی عفونت چشمی را به همراه داشته باشد البته سیستم ایمنی چشم قوی است و بدن تلاش  می‌کند در مقابله با میکروب‌ها از خود مقاومت نشان دهد.

وی ادامه داد: حساسیت و عفونت لبه پلک از شایع‌ترین عفونت‌های چشمی بوده که با قرمزی، خشکی، ترشح و سوزش چشمی همراه است.

وی گفت: از میان انواع عفونت‌های چشمی عفونت قرنیه و داخل چشم نگران‌کننده است و در صورت ضربه و خراش و یا استفاده نادرست از لیزرهای تماسی می‌تواند این مشکل بروز یابد که نشانه‌های آن اشک‌ریزش، حساسیت به نور، قرمزی و در نهایت اگر درمان نشود سوراخ شدن چشم و کوری را به همراه داشته باشد.

نیک‌اقبال گفت: تبخال چشمی نیز در برخی افراد بروز می‌یابد که تشخیص آن تنها توسط چشم‌پزشک بوده و با علائمی همچون عفونت چشم، قرمزی آن و حساسیت به نور ایجاد می‌شود.

عضو هیأت مدیره انجمن چشم‌پزشکی ایران گفت: آب مروارید نیز از بیماری‌های شایع چشمی بوده که در هر سنی رخ می‌دهد و از نوزادی تا 100 سالگی می‌تواند افراد را گرفتار کند که البته هر چه سن افزایش یابد امکان بروز این بیماری نیز بیشتر می‌شود.همچنین در کودکی ضربه به چشم و در بزرگسالی دیابت و هر عمل جراحی روی چشم می‌تواند این بیماری را به همراه داشته باشد، همچنین گاهی ژنتیک در بروز آن دخیل است.

وی خاطرنشان کرد: بهترین درمان برای آب مروارید عمل آن است که لنز داخل چشمی به جای عدسی کاشته می‌شود، همچنین بعد از 70 سالگی شیوع ابتلا به این بیماری 50 درصد است.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین