کد خبر: ۱۵۹۸۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه برخورد سختگیرانه‌ای با مدارس متخلف دانه درشت خواهیم داشت، گفت: در روند نظارتی از مدارس مشخص شد ۳۲ مدرسه پایتخت تخلفاتی داشتند، ما اجازه نمی‌دهیم هیچ مدرسه‌ای خارج از الگوی شهریه از خانواده‌ها وجهی دریافت کنند.
ناطقان: مجتبی زینی‌وند در گردهمایی سالانه روسای ادارات مشارکت‌های مردمی و کارشناس مسئولان مدارس و مراکز غیردولتی که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد با بیان اینکه امروز مطالبه مردم و حاکمیت آموزش صرف نیست و مردم به دنبال آموزش مهارت‌ زندگی برای فرزندان خود هستند، گفت: ما نگاه‌مان را به همین علت به سمت تقویت مهارت‌های اجتماعی بردیم و در سامانه‌ها و برنامه‌های فوق‌العاده هم بر ضرورت آموزش‌های مهارتی به ویژه مهارت‌های زندگی و اجتماعی تأکید کردیم.

وی افزود: مسلما شخصی که فرزندش را در مدرسه غیردولتی ثبت نام می‌کند مطلع است و می‌داند که باید شهریه بپردازد و انتظار خدمات ویژه دارد. ما نیز تلاش می‌کنیم این انتظارات را محقق کنیم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به فعالیت‌های شوراهای آموزش و پرورش عنوان کرد: قانون شوراهای آموزش و پرورش مرجع تصمیم‌گیری در بسیاری از امور است و می‌تواند گره مشکلات این وزارتخانه را باز کند. باید از این قوانین استفاده شود.

زینی‌وند تأکید کرد: ما هم انتظار داریم که جلسات شوراهای آموزش و پرورش در استان‌ها به صورت مرتب برگزار شود و محدود به گزارش‌های دبیرخانه‌ای نباشد زیرا معتقدیم اگر نتواند گره‌ای از مشکلات آموزشی و پرورش را در سطح استان‌ها باز کند عملا بی‌ثمر خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به تدوین دو دستورالعمل ویژه برای پیگیری برخی مواد قانون شوراهای آموزش و پرورش اظهار کرد: با تقویت نقش شوراها برنامه‌ریزی برای تأمین منابع و امکانات و رفع مسائل آموزش و پرورش از طریق توسعه و جلب مشارکت‌ها بهتر عملیاتی می‌شود و یکی دیگر از ظرفیت‌های موجود ساماندهی مدارس هیأت امنایی است که از سیاست‌های اصلی شوراهای آموزش و پرورش نیز محسوب می‌شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش افزود: انتظار ما افزایش کیفیت مدارس هیأت امنایی است. این مدارس باید همراه و دوشادوش مدارس غیردولتی حرکت کند. خانواده‌ها انتظار افزایش کیفیت را دارند.

زینی‌وند به وضعیت مدارس آموزش از راه دور نیز اشاره کرد و گفت: آموزش‌های از راه دور در سه گروه حضوری، نیمه حضوری و غیرحضوری دسته بندی می‌شوند. با این حال در هر سه گروه ظرفیت‌های خوبی وجود دارد که به خوبی از آن‌ها استفاده نشد و اغلب از ظرفیت حضوری و نیمه حضوری مدارس آموزش از راه دور استفاده می‌شود. ما بر توسعه آموزش الکترونیک تأکید داریم و این آموزش‌ها در چند منطقه کشور به صورت آزمایشی در دست اجرا قرار گرفته‌اند. به عنوان مثال ما آموزش الکترونیکی را در مدارس زلزله زده کرمانشاه اجرا کردیم که امسال هم ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه پوشش بازماندگان از تحصیل نیز می‌تواند در بستر مدارس آموزش از راه دور و آموزش‌های الکترونیکی محقق شود، گفت: توسعه آموزش‌های الکترونیکی و ایجاد بسترهای لازم در این مدارس بسیار حائز اهمیت است و باید مورد توجه قرار بگیرد.

زینی‌وند ادامه داد: باید امسال هر مدرسه ۲۰ درصد از امکانات الکترونیکی را دارا باشد و تا پایان دولت دوازدهم تمام مدارس به بسترهای الکترونیکی تجهیز شوند. علاوه بر این، مدارس تازه تأسیس هم باید از ظرفیت‌های الکترونیکی بهره‌مند باشند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه متأسفانه در این روزها با موسسان مدارس غیردولتی نامهربان برخورد می‌شود و آن‌ها با بی‌مهری روبرو می‌شوند، گفت: این در حالی است که نقش ارزنده موسسان مدارس غیردولتی در امر تعلیم و تربیت نباید مورد غفلت قرار بگیرد. موسسان در ارتقاء کیفی نظام تعلیم و تربیت و کاهش تراکم کلاس‌های درس نقش موثری ایفا کردند. این در حالی است که اظهارنظرها نسبت به موسسان در برخی موارد سختگیرانه است اما ما باید زمینه مشارکت مردمی در آموزش و پرورش را فراهم و آن را تسهیل کنیم.

زینی‌وند از فعالیت ۱۳ سامانه در سازمان مدارس غیردولتی به منظور تسریع عملکرد و جلوگیری از رفت و آمد غیرضروری خانواده‌ها به این سازمان خبر داد و گفت: ما با مدارس متخلف دانه درشت برخورد سختگیرانه‌ای خواهیم داشت تا از این طریق هویت سایر مدارس هم خدشه‌دار نشود.

وی افزود: در روند نظارتی از مدارس ۳۲ مدرسه تهران تخلف داشتند و ما اجازه نمی‌دهیم هیچ مدرسه‌ای خارج از الگوی شهریه وجهی از خانواده‌ها دریافت کنند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش به حضور ۵۰ هزار معلم مدارس غیردولتی و نیروی انسانی این سازمان در دوره‌های ضمن خدمت اشاره کرد و گفت: انتظار ما این است که مدیران استانی توانمندسازی نیروی انسانی را مورد توجه ویژه قرار دهند و توجه کنند که باید بین رشته و دروس تدریس شده هم تناسب وجود داشته باشد، البته امسال دوره‌های ضمن خدمت برای معلمان ابتدایی اجباری است. همچنین از آنجا که ما رویکرد مهارت‌آموزی را امسال مورد توجه داریم مدارس هم باید فعالیت‌های فوق برنامه خود را مهارت‌محور بچینند. مدارسی که این گونه عمل نکنند امتیازات مربوطه را در سال آینده دریافت نخواهند کرد.

زینی‌وند با بیان اینکه افرادی که به نام ناظران مقیم استانی در سال جاری تعریف شدند مشغول فعالیت هستند و اسفندماه سال گذشته برای ناظران حق‌الزحمه یک ساله پرداخت شد که رقم ریالی آن معادل یک میلیارد تومان است، اظهار کرد: ناظران میدانی نیز به صورت آنلاین نظارت می‌کنند و ما علاوه بر ناظران استانی و ناظران میدانی، ناظران منطقه‌ای را هم داریم که بر عملکرد مدارس نظارت دارند.

وی در پایان با اعلام اینکه جلسه صندوق حمایت از موسسان مدارس غیردولتی قبل از مهرماه و شروع سال تحصیلی تشکیل خواهد شد، گفت: بخشی از بیمه معلمان مدارس غیردولتی به ویژه در مناطق کم برخوردار از طریق این صندوق پرداخت می‌شود. امسال ۳۰ میلیارد تومان برای این صندوق اعتبار در نظر گرفته شده و در حال رایزنی هستیم تا این میزان افزایش یابد.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین