کد خبر: ۱۶۰۰۹۷
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳
عضو شورای شهر تهران گفت: طبیعت ایران در حال از بین رفتن است. با کسی تعارف نداریم؛ زاینده رود و چشمه علی (در جنوب تهران) خشک شدند و کارون در معرض آسیب قرار دارد.
ناطقان: احمد مسجدجامعی روز پنجشنبه در نهمین اجلاس شورای عالی استان‌ها، افزود: با از بین رفتن فرهنگ، طبیعت، تاریخ و ادبیات، ایران آسیب می‌بیند و هویت تاریخی ما از بین می رود.

وی ادامه داد: چرا از مترو برای خشک شدن چشمه علی شکایت نمی‌شود در حالی که باید از تمام کسانی که باعث از بین رفتن آثار ایران می‌شوند، شکایت شود.

مسجد جامعی با اشاره به تابلوی خطر مرگ در زاینده رود اظهارداشت: مرگ ناشی از خشک شدن زاینده رود به مراتب سخت‌تر از خفگی در آب زاینده رود است که تابلوی آن از گذشته در کنار زاینده رود باقیمانده است.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه هر محله‌ای در تهران و ایران دارای هویت خاص است، گفت: زمانی گیاه پونه در منطقه پونک وجود داشت یا منطقه ونک دارای پوشش گیاهی ون بود همچنین در محله نارمک درختان انار رشد می کرد، در حالی که اکنون تمام این آثار در حال نابودی است.

وی اضافه کرد: در تهران درختی وجود دارد که قطر آن با دست به دست دادن هشت نفر مشخص می شود و باید از این میراث محافظت کرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: در دوره سوم شوراها خیابان ولیعصر به عنوان میراث طبیعی ثبت شد اما ز این میراث حفاظت نمی شود.

وی اضافه کرد: چرا برای از بین رفتن درختان خیابان ولیعصر شکایت نمی شود؛ یک شرکت یا موسسه بازرگانی برای اینکه تابلوی خود را در معرض دید قرار دهد، درختان را غیر اصولی هرس و خشک می کند.

مسجدجامعی عدم شناسایی آثار تاریخی را عامل مهمی در از بین رفتن این آثار دانست و پیشنهاد کرد تا آثار تاریخی موجود شناسایی، معرفی و ثبت شوند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: بیش از 700 اثر میراث طبیعی در تهران به دلیل شناسایی نشدن از بین رفتند.

وی با اشاره به خلاء‌های قانونی موجود در ثبت میراث طبیعی، گفت: سازمان میراث فرهنگی توانایی مقابله با این موضوع را ندارد.

مسجد جامعی خاطرنشان کرد: تنوع و تکثر در عین وحدت، روح تمدن ایرانی است و آنچه از میراث تاریخی خود انتظار داریم، این است که تنوع میراث تاریخی حفظ شود.

به گزارش ایرنا، نهمین اجلاس شورای عالی استان ها به ریاست مرتضی الویری، رئیس شورای عالی استان ها و با حضور نمایندگان شوراهای اسلامی شهر و روستا در محل مجلس شورای اسلامی سابق برگزار شد.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین