کد خبر: ۱۶۰۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰
تقاضا برای نفت از هم اکنون تا پنج سال آینده ممکن است به اوج خود برسد.
ناطقان: پیش‌بینی درباره زمانی که تقاضا برای نفت به اوج خود می‌رسد، به دل‌مشغولی صنعت انرژی تبدیل شده است. برآوردهای مختلفی در این باره وجود دارد اما اکثرا انتظار دارند در حدود سال ۲۰۳۰ یا پس از آن تقاضا برای نفت کاهش پیدا کند. با این حال در هفته جاری دو پیش‌بینی جدید انجام شد که بر اساس آنها، تقاضا برای نفت تا دهه ۲۰۲۰ وشاید ۲۰۲۳ به اوج خود خواهد رسید که بسیار سریع‌تر از پیش‌بینی‌های انجام شده از سوی شرکت‌های نفتی و سرمایه‌گذاران آنها است.

طبق گزارش جدید Carbon Tracker Initiative، ترکیبی از عوامل فناوری، سیاست و ضرورت، به اوج گرفتن تقاضا برای نفت در دهه ۲۰۲۰ منجر خواهد شد. منظور این اندیشکده مالی از ضرورت، لزوم گذر به انرژی‌های پاک‌تر به دلایل محیط زیستی و تلاش برای اجتناب از متحمل شدن پیامدهای ژئوپلیتیکی وابستگی انرژی است. به علاوه تحولات بازار نوظهور به معنای آن است که نابودی تقاضا برای نفت ممکن است بسیار زودتر از آنچه برخی انتظار دارند، روی دهد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، موتور تغییرات اکنون در بازارهای نوظهور قرار دارد که عمده رشد تقاضا برای نفت را هدایت می‌کنند. این بازارها در تلاش برای بهره برداری از فرصت‌ها در دوران انرژی‌های تجدیدپذیر و کاهش وابستگی‌های انرژی خود هستند. به همین دلیل انتظار می‌رود بازارهای نوظهور نیازهای انرژی خود را به میزان فزاینده‌ای از منابع تجدیدپذیر به جای سوخت‌های فسیلی تامین کنند. بکارگیری سریع انرژی‌های تجدیدپذیر تنها با ادامه کاهش هزینه‌های آنها ممکن خواهد شد.

همچنین گزارشی که هفته جاری از سوی شرکت مدیریت ریسک نروژی DNV GL منتشر شد، نتیجه‌گیری مشابه Carbon Tracker داشت که تقاضا برای نفت در نیمه بعدی دهه جاری یا همین حدود به اوج خود خواهد رسید.
منبع: ایسنا
برچسب ها: تقاضا ، نفت ، پیش بینی
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین