کد خبر: ۱۶۰۳۰۱
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸
به دنبال اظهارات جان کری مبنی بر دیدار با محمدجواد ظریف، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا همتای پیشین خود را برای رفتار "نامناسب و بی سابقه" مورد انتقاد قرار دارد.
ناطقان: به نقل از شبکه خبری سی ان ان، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در وزارتخانه خود به خبرنگاران گفت: کاری که کری انجام داده، نامناسب و بی سابقه است.

پمپئو افزود: او وزیر خارجه پیشینی است که با بزرگ‌ترین کشور حامی ترور در ارتباط بوده و به گفته کری، او با آن ها گفت‌وگو کرده و به آنان گفته که تا پایان این دولت منتظر باشند.

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد: نمی‌توانید در تاریخ آمریکا سابقه‌ای از چنین رفتاری پیدا کنید و این وزیر خارجه پیشین نباید دست به چنین اقدامی می‌زد.

پمپئو در پاسخ به سوالی در خصوص اقدام کری آن را "فراتر از نامناسب" توصیف کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از نیویورک تایمز، جان کری اعلام کرده است، در دو سال اخیر پس از ترک کاخ سفید «سه، چهار مرتبه» در شهرهایی همچون نروژ، مونیخ و چند نشست بین‌المللی دیگر با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، ملاقات کرده است.

به گزارش فاکس نیوز، کری همچنین در برنامه ای رادیویی تایید کرد که از زمان ترک کاخ سفید، "سه چهار بار" با وزیر امور خارجه ایران دیدار داشته است.

او در این باره توضیح داد که در این دیدارها کارش مشاوره دادن به جواد ظریف، برای مواجهه با سیاست خارجی دونالد ترامپ نبوده است، بلکه خواسته در دیدارهایش متوجه شود "ایران ممکن است چه کاری برای بهبود مناسبات منطقه انجام دهد؟ بحران یمن چه طور حل می‌شود؟ برای صلح در سوریه چه کار خواهید کرد؟"

کری همچنین در گفت و گویش با برنامه "نشست روزانه با دانا پرینو" که از شبکه فاکس نیوز پخش می شود، تکذیب نکرد که به ایرانی ها گفته است، تا پایان دوره ترامپ و روی کار آمدن یک رییس‌جمهور دموکرات دیگر منتظر بمانند.

پمپئو در این اظهارات در حالی ایران را بزرگترین کشور حامی ترور خوانده که کشورش یکی از حامیان و تامین‌کنندگان اصلی تروریست‌ها و گروه‌های تروریستی است.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین