کد خبر: ۱۶۰۴۰۲
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۳
سوزش معده یکی از دردهای بسیار رایج معده در بیشتر افراد است که باید درمان شود، در این مقاله بخوانید که باید برای درمان سوزش معده چه کرد؟
ناطقان: سوزش معده یکی از دردهای بسیار رایج معده در بین بیش تر افراد است که بایستی مورد درمان قرار گیرد . به همین خاطر نیز ما در این خبر بر آن شدیم که "درمان سوزش معده" را با استفاده از چند روش خانگی به شما آموزش دهیم، در ادامه با ما همراه شوید.
 
سوزش معده به احساس سوزش و ناراحتی در معده گفته می شود که در برخی درد آن تا وسط قفسه سینه نیز ادامه پیدا می کند ولی یک مشکل گوارشی است.

 دلیل عمده احساس سوزش در معده به بازگشت اسید معده از معده به مری که رفلاکس نام دارد ، مربوط می شود. برای درمان سوزش معده راهکارهای درمانی متعدد و در عین حال ساده ای وجود دارد. به کارگیری این راه ها در تسکین دردمعده شما بسیار تاثیر گذار خواهد بود. البته لازم به ذکر است که برای تشخیص بهتر بیماری خود بهتر است به پزشک مراجعه کنید. رفلاکس معده را نیز جدی بگیرید.
برای تسکین و درمان سوزش معده آدامس بجویید!

بر اساس تحقیقات انجام شده در رابطه با رفلاکس معده افراد مبتلا به این بیماری می توانند با جویدن آدامس بدون قند برای نیم ساعت آن هم پس از غذا درد خود را تسکین دهند،  این مورد به دلیل تحرک غدد بزاقی و افزایش جریان بزاق بسیار مفید واقع می‌شود؛ به همین ترتیب نیز هر اسیدی که در سیستم گوارشی باشد، حل و شسته می شود؛ در نتیجه  رفلاکس معده بهبود یافته و سوزش معده  تسکین می‌یابد.
از آب آلوئه ورا برای درمان سوزش معده تان استفاده کنید!

گیاه آلوئه ورا بدون اغراق از پرخاصیت ترین گیاهان است که برای مصارف درمانی فراوانی مورد استفاده قرار می گیرد.  از جمله خواص آلوئه ورا مصرف آن برای درمان سوزش معده است. آب آلوئه موجب کاهش التهاب می شود. بهتر است قبل از غذا آب آلوئه را مصرف کنید.
جوش شیرین برای تسکین سوزش معده

برای آرام کردن و تسکین درد ناشی از سوزش سردل از جوش شیرین نیز غلفت نکنید، یک قاشق چای خوری جوش شیرین را با یک لیوان آب ترکیب کرده و آن را میل کنید. جوش شیرین می تواند اسید معده را خنثی کند.  

نکته!

استفاده بیش از حد محلول جوش شیرین و آب برای درمان سوزش معده توصیه نمی شود، چون این محلول دارای درصد بالایی نمک است و به همین دلیل می‌تواند عوارض جانبی مانند تورم و حالت تهوع را به دنبال داشته باشد.

سیب یا موز میوه هایی بی نظیر برای درمان سوزش معده

موز با دارا بودن آنتی اسیدهای طبیعی در خود بهترین و در عین حال ساده ترین راهکار برای درمان سوزش سر دل است. همچنین روزانه مصرف یک عدد سیب در روند درمانی معده درد شما تاثیر به سزایی خواهد گذاشت.
چای زنجبیل را در این راه های درمانی فراموش نکنید!

تاثیر چای زنجبیل بر حالت تهوع یا رفلاکس اسید معده زیاد است، پس با نوشیدن یک فنجان چای زنجبیل درد خود را تسکین ببخشید.
برای خلاصی از شر سوزش معده مصرف الکل و سیگار را ترک کنید!

الکل و سیگار موجب تشدید رفلاکس اسید معده می شوند و نیکوتین و الکل هر دو عضلات موجود در شکم را ضعیف می کنند. در پی این تضعیف احتمال برگشت محتویات معده وجود دارد.  پس با ترک این دو مورد سلامتی را به بدن خود بازگردانید.
چای بابونه راهکاری فوق العاده برای درمان سوزش معده

برای این که تاثیر درمان چای بابونه در درمان سوزش معده تان را مشاهده کنید، نیم ساعت یا یک  ساعت قبل از خواب آن را مصرف کنید و با این کار موجب کاهش التهاب معده شوید. بابونه موجب متعادل ساختن اسیدیته و کاهش استرس نیز می شود.   برای تهیه چای بابونه می توان از بابونه تازه یا خشک استفاده کرد.


بادام یک خوردنی شگفت انگیز برای درمان سوزش معده

توصیه می شود برای بهبود حال خود پس از هر وعده غذایی چند عدد بادام مصرف کنید . این آجیل خوشمزه موجب خنثی شدن اسید معده می‌شود و درد آن را کاهش می دهد.  سه الی چهار عدد بعد از مصرف هر وعده غذایی کافی است.
از خردل غافل نشوید!

خردل به دلیل سرشار بودن از مواد معدنی و اسید ضعیف موجب بهبود سوزش معده می شود. خاصیت قلیایی خردل در خنثی سازی اسید نقش مهمی را ایفا می کند. برای افرادی که دچار سوزش سردل خفیف یا رفلاکس معده می شوند، خردل می تواند مناسب ترین گزینه باشد.

همان طور که مطالعه کردید ، بخش اعظمی از راه های درمان تغذیه ای هستند؛ به همین دلیل بهتر است با آگاهی بیش تر و بهتر اقدام به مصرف یا عدم مصرف برخی خوراکی ها بکنید. درمان سوزش معده هم از این امر به دور نیست پس با دقت در نوع تغذیه مصرفی تان سلامتی خود را تضمین کنید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین